بلاگ

لیست ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی

لیست ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی
5/5 - (1 امتیاز)

همچون هر صنعتی، کابینت سازی نیز ابزارهای مخصوص خود را می طلبد؛ اگر بخواهیم لیست ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی را ارائه دهیم به تجهیزات متنوعی خواهیم رسید از اره مینی فرز گرفته تا دریل و CNC.

به طور کلی ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی برای برش و شکل دادن به صفحات فلزی و چوبی کاربرد دارند. در ادامه بیشتر با این ابزارها آشنا خواهید شد.

ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی اره زاویه یا فارسی بر

کابینت سازی با چوب ارتباطی مستقیم دارد؛ چوب های مورد استفاده در این صنعت اغلب به برش‌های بسیار نازک تبدیل می شوند؛ یکی از موارد حاضر در لیست ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی برای این منظور اره زاویه یا فارسی بر است.

همان‌طور که از نام اره زاویه پیداست، این ابزار برای انجام برش‌های زاویه‌دار طراحی شده است و می‌تواند از ۹۰ تا ۴۵ درجه را برش دهد. این دستگاه به عنوان ابزاری مناسب برای ساخت قاب‌های عکس، پنجره‌ها، درب‌ها و سایر اجزا وسایل مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد. اره فارسی بر با انواع مختلفی از جمله کشویی و ثابت، با ویژگی‌های لیزری و بدون لیزر ساخته می‌شود.

بیشتر بدانید: بهترین پیچ گوشتی شارژی ارزان

دریل ضروری ترین ابزارآلات کابینت سازی

دریل برقی برای کابینت سازی

محال است به یک کارگاه کابینت‌سازی بروید اما در آنجا دریل برقی نبینید. دریل ابزاری ضروری است که بودنش حتی در خانه نیز تقریباْ واجب است. این ابزار به دلیل اهمیت وسیع کاربردهای خود، به عنوان یک ابزار اساسی شناخته می‌شود.

به عنوان یکی از ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی، دریل برای سوراخ کاری صفحات چوب و فلز و باز و بسته کردن سریع برخی پیچ‌ها به کار می رود.

کاربرد مینی فرز در کابینت سازی

مینی فرزها در صیقل‌زدن و صاف کردن چوب و اجزای آهن بسیار کاربرد دارند و در صنعت کابینت سازی عمدتاً روی یک میز محکم نصب می‌شود. مینی فرز از این نظر جزء ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی به حساب می آید که وقتی امکان استفاده از یک فرز برقی بزرگ وجود ندارد می توان از آن بهره گرفت.

کاربرد مینی فرز در کابینت سازی

اره چکشی یا اره عمود بر در کابینت سازی

اره چکشی برای برش موادی نظیر چوب، پلاستیک، سرامیک، فیبر، و سایر مواد با ضخامت کم به کار می‌رود. این نوع اره، به عنوان یک ابزار اساسی در کارگاه‌ها و به خصوص در کابینت‌سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اره‌های عمودبر یا چکشی با سرعت بالا و کارکرد آسان شناخته می‌شوند و جزء ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی به حساب می‌آیند.

این اره‌ برقی ها  با حرکت به سمت بالا و پایین، برش‌های دقیقی را ایجاد می‌کنند. در برخی از مدل‌ها، علاوه بر حرکت عمودی، دستگاه به جلو و عقب نیز حرکت کرده و این ویژگی باعث بهبود عملکرد این ابزارها می‌شود.

اهمیت دستگاه CNC در صنعت کابینت سازی

اما تمام مواردی که تاکنون اشاره شد یک سوی ماجرا قرار دارد و در سوی دیگر از ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی باید از CNC نام ببریم که اگر نباشد عملاً کار کابینت سازی پیش نخواهد رفت.

دستگاه CNC، به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات در زمینه کابینت‌سازی و نجاری، جزو ابزارهای حیاتی در این حوزه محسوب می‌شود. CNC روتاری چوب علاوه بر اینکه یکی از ابزارآلات اساسی در صنعت کابینت‌سازی است، به عنوان یک ابزار پرکاربرد نیز شناخته می‌شود.

استفاده از یک دستگاه CNC، به پیاده‌سازی طرح‌ها با سرعت و سهولت بیشتری روی مواد چوبی کمک فراوانی می‌کند.

اهمیت دستگاه CNC در صنعت کابینت سازی

کاربرد پیستوله رنگ پاش

پیستوله رنگ پاش را از این نظر می توان در لیست ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی قرار داد که یک تکنیک نوین و کاربردی برای اعمال رنگ به انواع سطوح است.

این ابزار، یک افشانه معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز دارد که درون خود مقداری هوا را ذخیره می‌کند. عملکرد رایج پیستوله‌های برقی، نگه‌داری هوا در مخزن و تبدیل آن به ذرات پودر شده و سپس اعمال این ذرات رنگی به سطح مورد نظر است.

کمپرسور هوا

برای تأمین فشار هوای بعضی از ابزارآلات کابینت سازی به یک کمپرسور هوا نیاز است. برخی از ویژگی های کمپرسور هوا را چنین می توان در نظر گرفت:

  • قابلیت حمل:کمپرسور ها بر اساس سایز و ظرفیت خود به دو دسته قابل حمل با دست و یا چرخدار تقسیم بندی می شود. معمولاً کمپرسورهای مورد نیاز برای کابینت سازی از نوع چرخدار هستند.
  • نوع پمپ: پمپ کمپرسورها می تواند تک مرحله ای و یا دو مرحله ای باشد. انواع تک مرحله ای فشار هوای کمتری را تولید می کنند، اما هوای تولیدی به‌صورت مدام از دستگاه خارج می شود. کمپرسورهای دو مرحله ای فشار هوای بالاتری تولید می کنند و امکان تغذیه همزمان چندین ابزار پنوماتیک را بدون افت فشار دارد.
  • امکان سوییچ کردن اتومات: کمپرسورها زمانی که به مدت طولانی روشن بوده و کار کرده باشند، به‌طور خودکار خاموش می کنند تا هم آسیب نبینند و هم حرارت آنها کاهش یابد. اگر به دنبال این مورد از ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی هستید باید مورد سوئیچ اتومات را نیز برای کمپرسور در نظر بگیرید.

بیشتر بدانید: آموزش عیب یابی و تعمیر سنگ فرز

نکته پایانی

در این مطلب به ضروری ترین ابزار آلات کابینت سازی اشاره شد؛ علاوه بر موارد فوق می توان ابزارهایی دگیر نظیر منگنه کوب، میخکوب، پیچ دستی و… را نیز برای کابینت سازی در نظر گرفت.

شما می توانید برای خرید بهترین ابزارآلات به فروشگاه آنلاین نارنج لند مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *