بلاگ

فرق هیلتی و پیکور چیست

فرق هیلتی و پیکور چیست
5/5 - (1 امتیاز)

هیلتی و پیکور دو ابزار ساختمانی شبیه به یکدیگر هستند اما فرق هیلتی و پیکور در مواردی باعث تفاوت کارکرد این دو وسیله خواهد شد.

در حقیقت مهمترین فرق هیلتی و پیکور در قدرت تخریب و وزن آن ها است و در نتیجه خستگی کمتری به همراه خواهد داشت. این انتخاب این ابزارهای صنعتی و حرفه ای به نوع پروژه شما بستگی خواهد داشت.

هیلتی چیست؟

برای درک بهتر فرق هیلتی و پیکور باید تعریف این دو را بدانیم؛ نخست در مورد هیلتی خواهیم گفت. هیلتی اسم خود را از شرکتی با همین نام وام گرفته است.

شرکت هیلتی در کشور لیختن اشتاین قرار داشت و چکش هایی تولید می کرد که برای تخریب قدرتمند سازه ها به کار گرفته می شدند. این شرکت هم اکنون نیز به تولید مدل های مختلف چکش و دستگاه های تخریب می پردازد.

بیشتر بدانید: تفاوت فرز انگشتی گلو بلند و گلو کوتاه

پیکور چیست؟

پیکور چیست؟

در میان ابزارآلات ساختمانی احتمالاً بارها نام پیکور را شنیده اید. این ابزار برای شکستن بتن، سنگ و ضخره ها به کار می روند.

پیکورها از نظر وزن و منبع تغذیه متفاوت هستند؛ هرچه وزن یک پیکور بالاتر باشد، قدرت تخریب بالاتری نیز خواهد داشت. معمولاً وزن پیکورها بیش از ۱۶ کیلوگرم است. پیش از پرداختن به فرق هیلتی و پیکور بهتر است نگاهی به انواع پیکور داشته باشیم.

انواع پیکور از لحاظ منبع تغذیه

پیکورها از لحاظ منبع تغذیه به سه نوع هیدرولیکی، پنوماتیکی (کمپرسور باد) و برقی تقسیم می شوند؛ در ادامه به این سه نوع پیکور پرداخته ایم:

  • پیکور هیدرولیکی: این نوع پیکور با فشار یک کمپرسور روغن کار می کند. انتقال قدرت در این پیکور با استفاده از شیلنگ مخصوص انجام می شود. قدرت این پیکور برای حفاری و خرد کردن سنگ مناسب است.
  • پیکور پنوماتیکی: این پیکور با استفاده از فشار باد کمپرسور هوا کار می کند؛ استفاده از پیکورهای پنوماتیکی امروزه رو به گسترش است.
  • پیکور برقی: این پیکور را می توان پر استفاده ترین دانست و اگرجه قدرت آن در مقایسه با نوع هیدرولیکی کمتر است ولی به کمپرسو و شیلنگ روغن نیازی ندارد و در نتیجه قیمت آن نیز کمتر است.

فرق هیلتی و پیکور در قدرت تخریب

فرق هیلتی و پیکور در قدرت تخریب

در انتخاب بین هیلتی و پیکور نوع تخریب مورد بسیار تعیین کننده است. علاوه بر این دقت تخریب را هم بسیار باید برای این مورد لحاظ کنید.

به عنوان مثال ممکن است زیر یک سازه تأسیسات و سیم کشی باشد برای این منظور باید به جای پیکور به سراغ انتخاب هیلتی بروید. در واقع فرق هیلتی و پیکور اینجاست که در تخریب های بزرگ مقیاس چون دقت تخریب چندان مهم نیست می توانید از پیکور بهره بگیرید.

تفاوت وزن هیلتی و پیکور

اگر قصد اجرای فعالیت تخریبی با حجم کمتر را دارید یا نیاز به اجرای یک فرآیند تخریب دقیق و مؤثر است، پیشنهاد می‌شود از ابزارهای تخریب با قدرت و وزن کمتر و با برندهای مختلف استفاده کنید. بنابراین دیگر فرق هیلتی و پیکور علاوه بر قدرت در وزن آن ها است.

این ابزارها به دلیل قابلیت حمل و نقل آسان خود و وزن کمتر، فشار کمتری را بر شما وارد می‌کنند و در نتیجه باعث کاهش خستگی شما می‌شوند.

دریل بتن کن 4 شیار DARH 28 دوو

میزان استهلاک در پیکور

علاوه بر مواردی که در فرق هیلتی و پیکور مورد اشاره قرار گرفت، باید به فاکتور استهلاک در پیکور نیز اشاره کرد. ازآنجایی که پیکور یک دستگاه قدرتی محسوب می‌شود، استهلاک آن بالا است و خرید انواع بی کیفیت باعث می شود تا خیلی زود دستگاه شما از کار بیفتد.

علاوه بر این پیکور دستگاهی تخصصی است و برای موارد ظریف تر همچون کارهای ساختمانی به کار نمی آید و اگر به دنبال ابزاری برای کارهای ساختمانی یا مقیاس کوچک می گردید، به کارگیری هیلتی منطقی تر خواهد بود.

بیشتر بدانید: بهترین دستگاه جوش خارجی

نکته پایانی

در این مطلب به فرق هیلتی و پیکور پرداختیم؛ در صورتی که قصد خرید پیکور برقی را دارید توصیه می‌کنیم تا حتماً به سراغ برندهای معتبر و مطرح بروید.

شما می توانید برای خرید بهترین ابزارآلات ساختمانی به وبسایت نارنج لند مراجعه کنید. نارنج لند به طور تخصصی انواع ادوات و لوازم فنی و برقی مورد نیاز مشاغل و صنایع مختلف را از برندهای معتبر و مطرح دنیا با گارانتی اصالت کالا و قیمت های شرکتی عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *