بلاگ

تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی

تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی
5/5 - (1 امتیاز)

حتماً شما تاکنون اسم دریل گیربکسی و چکشی را شنیده اید و این سوال برای شما پیش آمده که تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی و شباهت هایشان چییست و عملکرد هر یک برای چه کارهایی مناسب می باشد. با شناخت دریل گیربکسی و چکشی و همچنین عملکرد هر یک از آن ها می توانید در هنگام خرید انتخاب بهتری داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم که به نکاتی برای مقایسه تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی اشاره کنیم.

بیشتر بدانید: معرفی و راهنمای خرید ابزار های بادی

دریل چکشی ۶۰۰وات DAID 550 دوو با قدرت موتور ۶۰۰وات و قطر مته ۱٫۵ – ۱۳ میلی متر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

دریل چکشی برای سوراخ کردن سطوح سخت و محکم مانند بتن، سیمان و سنگ و غیره، اما دریل گیربکسی برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگ و بلند در سطوح سخت مانند بتن، سیمان، سنگ گچ و غیره طراحی شده است.

 

مقایسه کلی دریل گیربکسی و چکشی

 

دریل گیربکسی و چکشی

 

دریل چکشی برای انجام یک هدف خاص طراحی شده است یعنی سوراخ کردن سطوح سخت و محکم مانند بتن، سیمان و سنگ و غیره اما دریل گیربکسی برای باز و بسته کردن پیچ های بزرگ و بلند در سطح سخت مانند بتن، سیمان، سنگ گچ و غیره طراحی شده است و باید گفت که این نوع دریل ها از عملکرد بهتر و همچنین قدرت بیشتر در مقایسه با دریل پیچ گوشتی ها برخوردار هستند.

بعضی از افراد برای انجام این چنین کارهایی از دریل های معمولی استفاده می کنند اما در آخر با مشکلاتی مانند سوختن یا شکستن مته، کج شدن پیچ ها و هرز شدن سر پیچ مواجه می شوند. به همین دلیل باید برای هر کاری از ابزار مناسب با آن استفاده کنید.

بیشتر بدانید: روش بازکردن پیچ سخت

اگر شما از دریل چکشی و یا گیربکسی به طور صحیح و برای کار مناسب با آن استفاده کنید متوجه خواهید شد که چه فشاری به دریل معمولی وارد می شود و شایان ذکر است که استفاده ناصحیح از ابزارها سبب کاهش عمر مفید آنها و همچنین افزایش هزینه های شما خواهد شد.

مهمترین تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی

مهم ترین تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی در اندازه مته های آنها می باشد و دریل های چکشی در این زمینه کاربرد وسیع تری دارد. سه نظام فک آنها طوری طراحی شده که می‌توان هر دو نوع مته گرد و شش سر را به آنها متصل کرد. اما در مقابل دریل گیربکسی به نوعی سوکت قفلی مجهز می باشد که تنها مته هایی با شنک شش سر به آنها متصل می شود.

مزیت دریل گیربکسی نسبت به دریل چکشی

 

دریل گیربکسی و چکشی

گاهی اوقات در هنگام استفاده از دریل معمولی با مشکلاتی روبه رو می شوید به این علت که فشاری بیش از قدرت و توان دریل به آن وارد می کنید و در این حالت به احتمال زیاد احساس کرده اید که سه نظام دریل نمی‌تواند کنترل لازم را بر روی مته اعمال کند و یا اینکه حتی قدرت پیچ کردن و یا دریل کردن را ندارد اما باید بدانید که در هنگام استفاده از دریل گیربکسی این مشکلات برای شما پیش نخواهد آمد.

شیوه عملکرد دریل گیربکسی

در دریل های گیربکسی عملکرد به صورت چرخشی است و هیچ نیرویی از بالا به پایین بر روی آنها وارد نمی شود. این نوع دریل ها می توانند انواع پیچ ها را در سطوح مختلف باز و بسته کنند و برای پیچ کردن پیچ های بزرگ و بلند در محیط های تنگ و با دسترسی سخت طراحی شده‌اند. دریل گیربکسی می تواند با وارد کردن نیروی چرخشی قوی تر پیچ های سفت شده را به راحتی باز کند و در نتیجه این مدل از دریل ها برای پیچ کردن پیچ ها در سطوح سخت و محکم مناسب هستند و قدرت آنها از دریل پیچ گوشتی معمولی نیز بیشتر است.

شیوه عملکرد دریل چکشی

 

تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی

در این رابطه باید در ابتدا به عملکرد دریل معمولی اشاره کنیم. در این نوع از دریل ها دو حالت اصلی وجود دارد: نخست، دریل کردن برای ایجاد سوراخ و دیگری حرکت چپگرد و راستگرد برای باز و بسته کردن پیچ ها.

اما در رابطه با دریل چکشی باید گفت که حرکت چرخشی برای ایجاد سوراخ با حرکت ضربه ای چکشی ادغام شده است و نیروی که به سطوح وارد می شود دقیقاً شبیه به عملکرد ضربه های چکش است. در نتیجه هنگامی که می خواهید سطوح سخت سیمانی یا بتنی را سوراخ کنید این ضربه های محکم چکشی را همراه با حرکت چرخشی احساس می کنید.

در بیشتر دریلهای چکشی تنظیماتی وجود دارد که با روشن کردن آن می توان حالت ضربه یا چکشی را فعال کرد حتی شاید دریل شما هم دارای چنین تنظیماتی باشد و شما از آن بی اطلاع باشید.

دریل چکشی ۷۱۰وات DAID 750 دوو با قدرت موتور ۷۱۰ وات و قطر مته ۱۳ میلیمتر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

بیشتر بدانید: بهترین دستگاه جوش اینورتر موجود در بازار

قبل از انتخاب و تهیه دریل مناسب باید به نوع مصرف و همچنین پروژه های خود توجه داشته باشید. در برخی برندها دریل ها طوری طراحی شده اند که عملکرد هر دو نوع دریل را با هم در اختیار خریداران قرار می دهند.

کلام آخر

قبل از انتخاب و تهیه دریل مناسب باید به نوع مصرف و همچنین پروژه های خود توجه داشته باشید. در برخی برندها؛ دریل ها طوری طراحی شده اند که عملکرد هر دو نوع دریل چکشی و گیربکسی را با هم در اختیار خریداران قرار می دهند. در نظر داشته باشید که هر دو نوع دریل می توانند مانند دریل های معمولی عمل سوراخ کردن سطوح را انجام دهند اما تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی وجود دارد که می تواند عملکرد آنها را دقیق تر سازد.

فروشگاه اینترنتی نارنج لند ارائه دهنده انواع ابزارهای برقی و قدرتی از برندهای معروف و معتبر مخصوصاً برند دوو است. شما می توانید برای تهیه ابزارآلات مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *