بلاگ

بهترین مارک اره زنجیری

چه عواملی قیمت اره شارژی باغبانی را تعیین می کنند؟
5/5 - (1 امتیاز)

اره زنجیری یک ابزار برقی یا بنزینی است که برای برش چوب، درخت، سرشاخه و غیره استفاده می‌شود. این لوازم باغبانی و کشاورزی دارای یک زنجیر تیغدار است که روی یک ریل فلزی حرکت می‌کند و با قدرت موتور، مواد را برش می‌زند. انتخاب بهترین مارک اره زنجیری بستگی به نوع کاربرد، بودجه، کیفیت و قابلیت‌های مختلف دارد.

انواع اره زنجیری

پیش از پرداختن به بهترین مارک اره زنجیری بد نیست نگاهی به انواع اره زنجیری داشته باشیم. انواع اره زنجیری را می‌توان بر اساس نیروی محرکه آن‌ها به چهار دسته تقسیم کرد:

  • اره زنجیری بنزینی: این اره زنجیری از یک موتور احتراقی دو زمانه تک سیلندر استفاده می‌کند که با بنزین و روغن مخلوط شده کار می‌کند. این اره زنجیری مناسب کارهای حرفه‌ای و سنگین در باغ‌ها، چوب‌بری‌ها، نجاری‌ها و جنگل‌ها بوده و از قدرت و دور بالا برخوردار است هرچند وزن، حجم و صدای نسبتاً زیادی دارد.
  • اره زنجیری برقی: این نوع اره زنجیری از یک موتور الکتریکی استفاده می‌کند که انرژی اشاز برق شهری یا ژنراتور تأمین می شود. این اره زنجیری مناسب کارهای مقیاس کوچک و فضاهایی که امکان تامین برق دارند است. این اره زنجیری دارای قدرت و دور پایین‌تر، وزن و حجم کمتر و صدای کمتر از اره زنجیری بنزینی است.
  • اره زنجیری شارژی: این نوع اره نیز دارای یک موتور الکتریکی است ولی انرژی خود را از یک باتری شارژی تأمین می‌کند. این اره زنجیری مناسب کارهای خانگی و باغ‌های کوچک بوده و نسبت به اره زنجیری برقی دارای قدرت و دور موتور کمتر است همچنین وزن و حجم کمتر و صدای کمتر از اره زنجیری برقی دارد.
  • اره زنجیری دستی: این نوع اره ها هیچ موتوری نداشته و با قدرت عضلانی کاربر کار می‌کند. این اره زنجیری مناسب کارهای سبک و اضطراری است.

بهترین مارک اره زنجیری شامل هر کدام از انواع این اره ها می شود؛ در ادامه بیشتر به این اره ها پرداخته ایم.

بیشتر بدانید: ذغال دریل چیست و علائم تمام شدن آن چیست؟

اندازه مناسب اره زنجیری

 

اندازه مناسب اره زنجیری

اگر به دنبال خرید اره زنجیری هستید، تنها نوع اره برای انتخاب بهترین مارک اره زنجیری ملاک نیست بلکه باید اندازه مناسب اره زنجیری را نیز در نظر بگیرید. اندازه اره‌های زنجیری متناسب با نوع کاربری و نیازهای مختلف بوده و معمولاً به صورت اینچی یا سانتی‌متری بیان می‌شود. این ابعاد به طور عمومی از ۱۰ اینچ (۲۵ سانتی‌متر) تا ۲۴ اینچ (۶۰ سانتی‌متر) متغیر هستند. اره‌های کوچکتر به عنوان اره‌های کاری خانگی یا برش مهارتی در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که اره‌های بزرگتر برای کاربردهای صنعتی یا حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مناسب‌ترین اندازه اره زنجیری وابسته به نوع کاری است که قصد انجام آن را دارید. برای کاربردهای خانگی یا کارهای کوچک، اره‌های با اندازه ۱۰ تا ۱۶ اینچ (۲۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) ممکن است مناسب باشند. در حالی که برای برش چوب در مقیاس بزرگتر یا در صنایع مختلف، اره‌های با اندازه بیشتر مانند ۱۸ تا ۲۴ اینچ (۴۵ تا ۶۰ سانتی‌متر) پیشنهاد می‌شوند.

مهمترین نکته در انتخاب اندازه اره زنجیری، تطابق آن با نیازهای خاص کاربری و ابعاد مواد قابل برش است.

بهترین مارک اره بنزینی

بهترین اره زنجیری شارژی

یکی از انواع اره زنجیری، اره های شارژی است. این اره ها از یک باتری قابل شارژ برای به حرکت در آوردن موتور بهره می گیرند. اره شارژی پاورورکس مدل P24CS25 را می توان یکی از بهترین مارک اره زنجیری به حساب آورد.

اره شارژی powerworks p24cs25، یکی از ابزارهای برش حرفه‌‌ای و کارآمد در مجموعه ابزارهای شارژی سری ۲۴ / ۴۸V پاورورکس است. در این دستگاه، از باتری ۲۴ ولت با ظرفیت ۴ آمپر ساعت استفاده می‌شود.

نکته قابل توجه این است که در تمام محصولات سری حرفه‌ای ۲۴ / ۴۸V پاورورکس، ۴ باتری لیتیوم یون مخصوص این سری قابل استفاده است. این ابزار برش شارژی با کارایی بالا می‌تواند سرعت برشی بالغ بر ۴ متر بر ثانیه را ایجاد کند.

مناسب‌ترین اندازه اره زنجیری وابسته به نوع کاری است که قصد انجام آن را دارید. برای کاربردهای خانگی یا کارهای کوچک، اره‌های با اندازه ۱۰ تا ۱۶ اینچ (۲۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) ممکن است مناسب باشند. در حالی که برای برش چوب در مقیاس بزرگتر یا در صنایع مختلف، اره‌های با اندازه بیشتر مانند ۱۸ تا ۲۴ اینچ (۴۵ تا ۶۰ سانتی‌متر) پیشنهاد می‌شوند.

بهترین مارک اره زنجیری بنزینی

اگر به دنبال خرید بهترین مارک اره زنجیری بنزینی هستید، ما به شما اره های دوو را معرفی می کنیم. اره موتوری بنزینی DACS 5218  در ابعاد ؛ ۲۷*۲۵*۴۳ سانتی‌متر و وزن تقریبی ۷ کیلو گرم طراحی شده است.

قدرت موتور محصول ۲٫۸ اسب بخار و حجم موتور آن  برابر ۵۲ سانتی‌متر مکعب (سی سی) است ، نوع استارت آن از نوع هندلی می باشد. منبع تغذیه محصول ترکیبی از بنزین و روغن است ،ظرفیت مخزن سوخت دستگاه ۵۵۰ میلی‌متر و ظرفیت مخزن روغن ۲۶۰ میلی لیتر است.

جنس تیغه این اره زنجیری بنزینی از فلز مقاوم و مستحکم بوده و سایز تیغه ۴۵ سانتی‌متر است همچنین سرعت حرکت زنجیر ۳۲۰۰ متر بر ثانیه می باشد.

بیشتر بدانید: آموزش عیب یابی و تعمیر سنگ فرز

اره زنجیری برقی چه مارکی بخریم؟

اره زنجیری برقی چه مارکی بخریم؟

اگر شما به دنبال این سؤال هستید که اره زنجیری برقی چه مارکی بخریم، بهترین انتخاب اره برقی های زنجیری دوو مدل های DCS2416E و DCS2416ES است. اره زنجیری DCS2416E  دوو با ۲۴۰۰ وات قدرت موتور و ۷۰۰۰ دور در دقیقه می تواند با سرعت برش ۱۳ متر بر ثانیه برشی دقیق در هر نوع چوبی ایجاد کند.

این اره با ابعاد ۸۵*۲۸*۲۰ سانتی‌متر و وزن ۵٫۵ کیلوگرم طراحی شده که به علت استفاده از برق برای برش دارای لرزش و وزن کمتر نسبت به اره موتوری است. برای راحتی و امنیت بیشتر دسته این اره برقی دارای یک دکمه ضامن و یک برامدگی برای سیم دستگاه است؛ طراحی آن به صورتیست که در صورت کار طولانی مدت با آن احساس خستگی کمتری می کنید.

شما می توانید برای خرید بهترین مارک اره زنجیری شارژی و بنزینی زنجیری به وبسایت نارنج لند مراجعه کرده و محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *