بلاگ

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی
Rate this post

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی در چیست؟ اگر این مطلب باعث کنجکاوی شما شده است، پس احتمالا شماهم جز آن دسته از افرادی هستید که تصور اشتباهی راجب کاربرد این دو ابزار دارید.

دریل ها جز لوازم فنی هستند که بسته به نوع کاربرد خود در مدل های مختلف طراحی شده اند. همین مسئله باعث سردرگمی بسیاری از افراد در هنگام خرید می شود. اما علاوه بر دریل، ابزار جدیدی به نام پیچ گوشتی شارژی نیز با کاربری اختصاصی طراحی شده است که ممکن است دارای اشتراکاتی با دریل شارژی باشد. برای روشن سازی تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی، تصمیم گرفته‌ایم تا این مبحث را از جنبه های مختلف بررسی کنیم، پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: پیچ چرخان شارژی و ویژگی های آن

پیچ گوشتی شارژی دقیقا همان کار پیچ گوشتی دستی را انجام می دهد اما قادر به فرو کردن پیچ در سطح کار نمی باشد.

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی: مکانیسم عملکرد

دریل شارژی دوو

دریل شارژی با اسامی Cordless Drill/Driver یا Cordless Drill شناخته می شود که علاوه بر نیروی گشتاور چرخشی، ضربات چکشی را نیز وارد می کند. این کار باعث می شود تا علاوه بر باز و بسته کردن پیچ، امکان سوراخ کاری روی سطوح را نیز داشته باشد. از مدل های باکیفیت دریل برقی می تواند به دریل برقی دوو مدل DAID550 اشاره کرد.

دریل پیچ گوشتی شارژی دوو

مدلهایی از دریل های شارژی وجود دارد که تنها برای دریل کردن پیچ در سطوح مختلف طراحی شده اند که به آن دریل پیچ گوشتی شارژی یا Cordless Impact Driver گفته می شود. به عبارت دیگر با استفاده از این مدلها نمی توان عملیات سوراخکاری را انجام داد و تنها برای باز و بسته کردن پیچ مناسب هستند. با خرید محصولاتی چون دریل پیچ گوشتی شارژی دوو مدل DALD108 و دریل پیچ گوشتی شارژی دوو مدل DALD18p کیفیت کار مطلوب را تجربه خواهید کرد.

پیچ گوشتی شارژی دوو

پیچ گوشتی شارژی با نام Cordless Screwdriver یک ابزار سبک است که قدرت پایین تری نسبت به دو ابزار دیگر داشته و تنها با نیروی گشتاور ضعیف پیچ های کوچک را باز و بسته می کند. این ابزار دقیقا همان کار پیچ گوشتی دستی را انجام می دهد اما قادر به فرو کردن پیچ در سطح کار نمی باشد. پیچ گوشتی برقی کلاچ دار DAES 500دوو و پیچ گوشتی شارژی ۱۸۰۰ وات دوو DACD  نمونه های پر قدرت و با کیفیتی از این محصول هستند.

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی در نوع کاربرد

کاربرد دریل پیچ گوشتی شارژی

دریل شارژی و دریل پیچ گوشتی شارژی پرکاربردترین نوع ابزار فنی برای مصارف صنعتی و کارگاهی هستند. از این ابزار می توان برای سوراخ کردن و باز و بسته کردن پیچ استفاده کرد.

در برخی از مدل ها امکان دریل کردن همراه با ضربه وجود دارد که اصطلاحا به این حالت ضربه چکشی گفته می شود. حالت چکشی امکان سوراخکاری برای سطوح سنگی و سیمانی را فراهم می سازد.

اما کاربرد پیچ گوشتی شارژی تنها به مصارف خانگی محدود می شود چرا که قدرت بالایی ندارد.

دریل پیچ گوشتی شارژی قابلیت استفاده از مته را ندارد، زیرا فاقد سه نظام و پیچ تنظیم گشتاور است و تنها می توان سری پیچ گوشتی را به آن متصل کرد.

تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی در امکانات

دریل های شارژی قابلیت تنظیم سرعت را دارند که از سرعت پایین برای باز و بسته کردن پیچ ها و یا سوراخ کردن پیچ ها در سطوح با درجه سختی کم مثل سطوح چوبی، ام دی اف، فلزی نازک استفاده می شود. سرعت های بالاتر برای سوراخکاری سطوح سفت مثل سطوح سیمانی و بتونی کاربرد دارد.

دریل پیچ گوشتی شارژی قابلیت استفاده از مته را ندارد، زیرا فاقد سه نظام و پیچ تنظیم گشتاور است و تنها می توان سری پیچ گوشتی را به آن متصل کرد.

دریل پیچ گوشتی شارژی تنها برای باز و بسته کردن پیچ های کوچک کاربرد دارد. نسبت به دو مدل دیگر سایز کوچک و وزن سبکتری دارد. در برخی مدل ها قابلیت تغییر زاویه پیچ گوشتی و دست برای فضاهای با محدودیت دسترسی وجود دارد.

بیشتر بدانید: تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی

 گشتاور تولیدی دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

گشتاور تولید شده توسط پیچ گوشتی شارژی در حدود ۱۰ نیوتن متر است درصورتیکه دریل های شارژی و دریل های پیچ گوشتی شارژی گشتاوری تا حدود ۱۵۰ نیوتن را تولید می کنند. این به معنای قدرت بالاتر این ابزار و امکان استفاده برای مقیاس صنعتی و کارگاهی است.

آیا می توان از دریل شارژی، دریل شارژی پیچ گوشتی و پیچ گوشتی شارژی بجای هم استفاده کرد؟

بهترین دریل پیچ گوشتی شارژی

این سوال بسیاری خوبی است چرا که حتی با وجود خواندن مطالب فوق ممکن است بازهم تصور کنید که این ابزار در نهایت قابلیت استفاده بجای یکدیگر را دارند. اما اجازه دهید تا این مطلب را بیشتر بشکافیم.

حتما می دانید که به دریل های شارژی معمولی هم می توان سری پیچ گوشتی را نصب کرد. اما استفاده از آن به مچ دست شما آسیب وارد می کند زیرا نحوه کار دریل پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی معمولی با یکدیگر تفاوت دارد. اگر قرار است از دریل شارژی معمولی برای باز وبسته کردن پیچ استفاده کنید، بایستی همواره دریل را با دو دست نگه دارید و مراقب باشید که دریل در قطعه کار، گیر نکند در غیر این صورت مته ثابت مانده و دریل میچرخد. این حالت خصوصا زمانی اتفاق می افتد که از یک دریل ضعیف برای یک پیچ بزرگ استفاده کنید.

اما دریل پیچ گوشتی شارژی برای باز و بسته کردن پیچ ها بهتر و سریعتر از دریل معمولی عمل کرده، ضمن آنکه از خورده شدن پیچ طی عملیات جلوگیری می کند. همچنین این مدل  وزن سبک تری داشته و کار با آن راحت تر می باشد.

در مورد پیچ گوشتی شارژی نیز می توان گفت که تنها برای مصارف خانگی سبک قابل استفاده است. مواردی چون باز و بسته کردن پیچ های کوچک در سطوح نرمی چون چوب که نیازی به نیروی زیادی ندارد. قابل توجه است که پیچ گوشتی شارژی قیمت پایین تری نسبت به دریل معمولی و دریل پیچ گوشتی شارژی دارد. در هر صورت برای انتخاب یک محصول مناسب و از جمله لوازم فنی ابتدا بایستی نوع کاربری و نیاز خود را مد نظر قرار دهید.

برای انتخاب دریل و پیچ گوشتی شارژی از برندهای باکیفیت و اورجینال پیشنهاد می کنیم تا سری به فروشگاه اینترنتی نارنج لند بزنید. تنوع محصولات، قیمت های مناسب و گارانتی اصالت کالا به همراه مشاوره برای انتخاب محصول مناسب از مزایای این فروشگاه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *