بلاگ

کدام مارک دریل بهتر است؟

بهترین مارک دریل
Rate this post

در مورد ابزارهای پرکاربرد فنی هرچه نوع کاربرد شما تخصصی تر باشد، انتخاب بهترین مارک دریل نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. با توجه به تنوع و تعداد برند های تولید کننده این ابزار برقی در بازار ممکن است که پروسه خرید را برای شما مشکل تر سازد.

به راستی از میان برندهای موجود در بازار کدام یک بهتر است؟

بهترین مارک دریل

برای اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم باید ابتدا باید شناخت درستی از این ابزار الکتریکی داشته باشیم.

بر اساس این شناخت و همچنین مسائل دیگری که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد میتوانید بهترین مارک دریل را راحت تر انتخاب نمایید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید: تفاوت دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی

دریل برقی یا دریل شارژی؟

بهترین مارک دریل شارژی

دریل ها بر اساس نیروی محرکه به دو دسته دریل برقی و دریل شارژی تقسیم‌بندی می‌شوند. دریل برقی همان دریل سیم دار است که برای عملکرد خود نیاز به اتصال به پریز برق را دارد. این نوع دریل ها معمولاً قدرت بیشتری دارند و برای کارهای سخت مناسب تر هستند.

دریل های شارژی انواع بی سیم هستند که امکان کاربری راحت تر به خصوص برای فضاهایی که با محدودیت دسترسی مواجه هستید را فراهم می سازد. این دریل ها با باطری کار می کنند. توان کمتری دارند و بیشتر برای مصارف خانگی و سبک مناسب می باشند.

اگرچه ارگونومی راحت‌تری را فراهم می‌سازد اما در انتهای دسته، سنگینی بیشتری نسبت به دریل های برقی احساس می شود.

بنابراین تا این مرحله نیاز است تا شما بررسی کنید که دریل مورد نیاز خود را از نوع برقی میخواهید و یا شارژی. اغلب برندهای سازنده دریل، معمولا هر دو نوع برقی و شارژی را تولید می کنند.

بیشتر بدانید: بهترین مارک دریل بتن کن

ویژگی‌ها و قابلیت های بهترین مارک دریل

بهترین مارک دریل به لحاظ کیفیت بایستی از بابت خصوصیات زیر بهترین کارایی را به شما ارائه دهند:

  • سه نظام

سه نظام بهترین مارک دریل

سه نظام یا Chuck این قسمت مهمترین بخش دریل است که مته را نگه می دارد. اهمیت این قسمت از بابت نگه داشت صحیح مته است تا در هنگام کار دچار لغزش نشود. به طور کلی کیفیت سه نظام با دو پارامتر نحوه باز شدن دهانه و حداکثر طول مته که در آن فرو می رود، تعیین می شود.

برخی از برندهای سازنده سه نظام دریل خود را بصورت کلید دار تهیه میکنند و برخی ساده. مدل های ساده که دهانه سه نظام با دست سفت و شل میشوند، کاربری ساده تر و راحت تری را امکان‌پذیر می‌سازند.

اما در مواردی که نیاز به سوراخکاری در مواد سخت است، مدلهای کلید دار بهتر پاسخگو هستند زیرا احتمال لغزش مته بر روی سطوح سخت را کاهش می دهند. بنابراین چنانچه قصد سوراخکاری بر روی فلز را دارید مارک دریلی را انتخاب کنید که سه نظام آن کلید دار طراحی شده باشد.

اندازه سه نظام نیز در مدل های مختلف یک برند متفاوت است. همین سایز سه نظام است که اندازه مته را مشخص می کند. این اندازه می تواند ۱٫۲، ۱٫۴ و ۳٫۸ اینچ باشد. سایز ۳٫۸ بیشترین محبوبیت را دارد. زیرا امکان انجام هر کاری را را فراهم می سازد.

  • سرعت

کارهای مختلف با دریل نیازمند سرعت های مختلف است. برای مثال سوراخ کاری بر روی سطوح فلزی سرعت بیشتری را نسبت به سوراخ کاری روی سطوح چوبی می طلبد. در این رابطه ابتدا دقت کنید که قابلیت تنظیم سرعت را داشته باشد.

مسئله بعدی سرعت دریل است که می‌تواند از ۷۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه باشد. برای مصارف خانگی بازه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دور در دقیقه مناسب است. مدل های متوسط معمولا برد ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دور در دقیقه را دارند. مدل های قدرتمند صنعتی می توانند از ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه را پشتیبانی کنند. بنابراین انتخاب بهترین سرعت دستگاه بستگی به نوع کاربری شما دارد.

  • ولتاژ

ولتاژ دریل نمایانگر قدرت این دستگاه است و باعث می شود تا عملیات سوراخکاری بر روی سطوح سخت ساده تر شوند.
برای فعالیت های خانگی و سبک ولتاژ ۱۴.۴ دهم مناسب است. با این ولتاژ امکان سوراخکاری برای سطوح چوبی نرم و یا دوران پیچ در داخل حفره امکانپذیر می باشد. چنانچه به سوراخکاری بر روی سنگ و مواد با چگالی بالا نیاز دارید بایستی حداقل ولتاژ دریل ۱۸ ولت باشد.

  • آمپر

پارامتر بعدی تعیین کننده قدرت دریل آمپر است. برای مصارف سبک خانگی مثلاً سوراخ کاری دیوار خانه به ۳ آمپر نیاز است. اما برای سوراخ کاری آجر و بتون حداقل ۶ آمپر نیاز است.

  • ارگونومی

سرعت بهترین مارک دریل

منظور از ارگونومی راحتی کاربر در هنگام استفاده از این ابزار است. بطوری که در حین استفاده دچار خستگی نشود و احساس سنگینی و فشار به دستها را نداشته باشد. یک طراحی ارگونومیک تعادل خوبی را در زمان استفاده فراهم سازد و به اندازه کافی سبک است.

بیشتر بدانید: تفاوت دریل گیربکسی و دریل چکشی

بهترین مارک دریل در بازار

بهترین مارک دریل در بازار

بهترین مارک های سازنده دریل در بازار برند هایی هستند که ویژگی ها و خدمات زیر را به مشتریان عرضه میدارند:

تولیدات آنها از بابت پارامترهای مطرح شده، مورد تایید فنی کاران با تجربه و متخصص است و اصطلاحا امتحان خود را پس داده اند.

وجه متمایز یک دریل برند خوب، داشتن ارگونومی حرفه ای است که در مدت زمان های طولانی استفاده از دریل باعث خستگی کاربران نمی شود.

همواره به دنبال برندهایی باشید که محصولات خود را با گارانتی به مشتریان عرضه می دارند.

برندهای حرفه ای معمولا انواع دریل را در مدل های مختلف با قابلیت ها و کاربری های متفاوت طراحی می کنند.

به لحاظ قیمت نیز برندهای مطرح معمولا قیمت های بالاتری دارند. در این رابطه توصیه می کنیم تا ابتدا مسئله کیفیت و طول عمر دستگاه را نیز مدنظر داشته باشید.

زیرا برندهای فیک و ارزان قیمت پس از مدت زمان کوتاهی از استفاده دچار خرابی شده و به دلیل نداشتن گارانتی و خدمات پشتیبانی گاهاً امکان تعمیر و تهیه قطعات آنها وجود ندارد. بنابراین ناچار به صرف هزینه مجدد می شوید.

بیشتر بدانید: انتخاب و خرید دریل شارژی مناسب

انواع دریل های برند دوو

دوو نامی آشنا در حوزه تولید انواع لوازم برقی خانگی و فنی است که به دلیل کیفیت و طول عمر بالای محصولات خود شناخته شده است. این برند کره‌ای انواع مختلفی از دریل های برقی و شارژی را با کاربری های مختلف تولید می نماید.

دریل برقی دوو مدل DAID550 با قدرت موتور ۵۵۰ وات و سرعت بدون بار تا ۲۸۰۰ دور در دقیقه امکان چرخش در دو حالت چپ گرد و راست گرد را دارد.

دریل برقی چکشی دوو مدل DAID750 با قدرت موتور ۷۱۰ وات و سرعت بدون بار ۲۷۰۰ دور در دقیقه قابلیت سوراخکاری روی سطوح چوب پلاستیک ، فایبر گلاس و لمینت، فلزی و بتنی را دارد.

بهترین مارک دریل بتن کن

دریل بتن کن ۴ شیار دوو مدل DARH 28 با قدرت موتور ۱۱۰۰ وات و دور موتور ۹۰۰ دور در دقیقه و داشتن کیف BMC بهمراه ۳ عدد مته الماسه ۸، ۱۰ و ۱۲ و ۲ عدد قلم یکی از بهترین مارک های دریل بتن کن در بازار است.

دریل پیچ گوشتی شارژی دوو مدل DALD18p با قدرت موتور ۱۸ ولت و مدت زمان شارژ یک ساعت fast charger و با قابلیت تنظیم گشتاور در ۱۵+۱ امکان استفاده در دو حالت ساده و چکشی را فراهم می سازد.

برای خرید بهترین برند دریل، فروشگاه اینترنتی نارنجلند را به شما معرفی می کنیم. نارنجلند از سابقه فعالیت بالا در حوزه فروش انواع لوازم برقی، شارژی و موتوری در حوزه‌های مختلف کارگاهی، صنعتی، نجاری، پروژه های ساختمانی ،امور زراعی و باغبانی و غیره برخوردار است. برای هر یک از این فعالیت ها ابزاری متناسب از برندهای مطرح و معتبر جهانی با گارانتی و قیمت های شرکتی عرضه می دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت این فروشگاه دیدن کنید و در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره های درج شده تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *