بلاگ

انتخاب و خرید دریل شارژی مناسب

دریل شارژی
5/5 - (1 امتیاز)

یک دریل شارژی مناسب باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ این سوالی است که احتمالا برای بسیاری از کاربران پیش آمده است. این دستگاه که جز ابزار شارژی است به علت انجام کارهای عمومی و توان کار در بازه‌های زمانی بالا از مزیت بیشتری نسبت به دریل های معمولی برخوردار است. این گونه دریل ها همانگونه که از نامشان پیداست با استفاده از یک باتری شارژ می شوند و می توان از آنها بدون نیاز به اتصال به برق استفاده کرد. قبل از خرید این دستگاه توصیه می شود که به مشخصات فنی آن توجه کنید.

 

بیشتر بدانید: دریل برقی یا شارژی، کدام بهتر است؟

 

مشخصات باتری دستگاه

دریل شارژی

در دستگاه های شارژی باتری نقش بسیار مهمی را ایفا می کند و باید به کیفیت باتری توجه کرد. در حال حاضر در بازار ۲ نوع باتری برای این دستگاه ارائه می شود. یکی نیکل کادمیوم و دیگری لیتیوم. باتری لیتیومی نسل جدید باتری ها با کارایی بیشتر است. از حجم کمتر، قیمت بالاتر و نگهداری شارژ بیشتر نسب به نوع کادیومی برخوردار است. در ضمن در باتری های کادمیومی به علت بزرگتر بودن کادمیوم آنها، دسته دریل شارژی نیز بزرگتر است. ولی در نوع لیتیومی اندازه باتری کوچک تر است. توصیه می‌شود که باتری را متناسب با نوع کارتان انتخاب کنید. اگر مدت طولانی تر از دستگاه استفاده می کنید باتری لیتیومی انتخاب مناسب تری است.

 

یکی از مهمترین شاخص هایی که در هنگام خرید دریل شارژی باید به آن دقت کنید، نوع و کیفیت باتری است. باتری های لیتیومی برای کارکرد های طولانی مناسب تر هستند ضمن آنکه حجم کمتر و طول عمر بیشتری دارند.

 

میزان گشتاور دریل شارژی

در دریل شارژی گشتاور در واقع قدرت چرخاندن محور یا شفت دستگاه است که با واحد نیوتن بر متر بیان می شود. باید در نظر داشت که دستگاه هایی که بهتر عمل می کنند در واقع گشتاور بیشتری نیز تولید می کنند. برای روشن تر کردن موضوع می‌توان از یک مثال ساده استفاده کرد. به عنوان مثال یک پیچ را در نظر بگیرید که در محل خود بسیار سفت است. طبیعتاً برای باز و بسته کردن پیچ سفت تر به نیرو و توان بیشتری نیاز است. که در واقع دستگاهی که بهتر بتواند پیچ سفت را باز و بسته کند، از گشتاور بیشتری نیز برخوردار است و در سوراخکاری نیز چنین دستگاهی قوی تر است.

 

کلید ۳ حالته دریل شارژی

در دریل های شارژی کلیدی وجود دارد که با توجه به امکانات و کیفیت ساخت آن ها انتخاب سه حالت امکان پذیر است. حالت دریل، پیچ گوشتی و چکش. حالت دریل برای سوراخکاری در فلز و چوب، حالت پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن پیچ، حالت چکش برای سوراخکاری در بتن مناسب است.

 

۳ نظام دریل شارژی

دریل شارژیدریل شارژی

در دریل های شارژی سه نظام در دو نوع فلزی و پلاستیکی ساخته می شوند که عموما اتوماتیک هستند. در نوع فلزی در کنار استحکام و دوام بیشتر، وزن و قیمت آنها نیز بیشتر است.

 

۳ نظام فلزی در دریل شارژی از استحکام و دوام بیشتری نسبت به نوع پلاستیکی آن برخوردار است.

 

چراغ نمایشگر باقیمانده شارژ باتری

در بعضی مدل ها برای آگاهی کاربر از میزان شارژ باقی مانده و همچنین برنامه ریزی مناسب تر این امکان وجود دارد که با استفاده از نمایشگر از میزان شارژ باقی مانده اطلاع پیدا کند.

 

لامپ ال ای دی

دریل شارژی

وجود این لامپ به کاربر این امکان را می دهد که در هنگام شب و یا زوایایی که نور کافی در آنها وجود ندارد به سوراخکاری یا باز و بسته کردن پیچ با دید کافی بپردازد. چند نکته که باید در هنگام استفاده از دریل شارژی به آنها توجه داشته باشید:

  • از کیف حمل مناسب برای جابجایی خارج از کارگاه استفاده کنید.
  • برای باز و بسته کردن پیچ از حالت دریل استفاده نکنید.
  • از حالت چکشی دریل برای سوراخکاری های سنگین استفاده نکنید. برای سوراخکاری های سنگین مانند بتن از دریل های مخصوص آن که مقاوم تر بوده استفاده کنید.
  • از گشتاور مناسب برای باز و بسته کردن پیچ ها با درجه سفتی های مختلف استفاده کنید.
  • در صورت وجود کمپرسور با استفاده از هوای فشرده موتور آن را بادگیری کنید در غیر این صورت می‌توانید از فرچه و پارچه نیز استفاده کنید.

 

بیشتر بدانید: تفاوت میان دریل چکشی و دریل معمولی

 

نتیجه گیری

دریل شارژی

 

دریل شارژی یک ابزار کارامد برای مواقعی است که محدودیت دسترسی به پریز برق وجود دارد و یا برای زوایا و کنج هایی که محدودیت حرکت وجود دارد امکان کارکردن با آن را ساده تر می کند. مهمترین نکته در مورد این ابزار توجه به نوع باتری آن است که توصیه می شود برای آن را متناسب با نوع کار خود انتخاب کنید. باتریهای لیتیومی گران تر هستند اما ظرفیت نگهداری شارژ بیشتر و برای مدت زمان طولانی تری را فراهم می کنند. ضمن آنکه سبکتر و حجم کمتری نیز دارند.

اگر به دنبال خرید یک دریل شارژی باکیفیت با طول عمر بالا هستید، قطعا دریل شارژی دوو گزینه مناسبی برای شما است. مزیت محصولات دوو در درجه اول طول عمر بالا به دلیل استفاده از قطعات باکیفیت و همچنین تکنیک ساخت پیشرفته آن است. در فروشگاه نارنج لند می توانید این محصول را با ضمانت اصل بودن کالا و دریافت گارانتی به صورت اینترنتی و یا خرید حضوری تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *