بلاگ

کاربرد انواع پیستوله رنگ پاش

کاربرد انواع پیستوله
Rate this post

شناخت کاربرد انواع پیستوله می تواند در انتخاب نوع مناسب آن به شما کمک کند. پیستوله برقی و بادی ابزارهای هستند که می توانند در رنگ آمیزی چوب به شما کمک کنند و با توجه به اینکه پیستوله های موجود در بازار بسیار متنوع هستند، این دو ابزار یعنی پیستوله برقی و بادی گزینه بسیار مناسبی برای شما می باشند. ممکن است که شما برای انتخاب این محصول و انجام کارتان دچار سردرگمی شوید، اما نگران نباشید، در این مقاله ما می‌توانیم به شما کمک کنیم که سریعتر و راحت تر بتوانید محصول مورد نیاز خود را تهیه کرده و از سردرگمی رها شوید.

 کاربرد پیستوله

پیستوله یک ابزار مناسب برای اجرای انواع مختلف رنگ است که به وسیله اساتید مورد استفاده قرار می گیرد. از این وسیله علاوه بر چوب می توانید برای رنگ آمیزی خودرو، دیوار، فلز و غیره استفاده کنید. با استفاده از پیستوله شما می توانید با سرعت بالا و همچنین جلوگیری از هدر رفت انرژی و با کیفیت بالا رنگ آمیزی مورد نظرتان را انجام دهید.

کاربرد انواع پیستوله: مدل بادی

کاربرد انواع پیستوله

کاربرد پیستوله بادی به این صورت است که هوای مورد نیاز خود را از طریق کمپرسور هوا و شلنگ هوا تامین می کند.

کمپرسور هوا ۱۰۰ لیتر دوو با مدل DAC 100 D با قدرت موتور ۲٫۵ اسب بخار و حداکثر هوا دهی ۳۰۰ لیتر در دقیقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

کاربرد انواع پیستوله

کاربرد پیستوله برقی به این صورت است که نیروی مورد نیاز برای پاشش رنگ از طریق پمپاژ رنگ به سمت نازل و یا تولید فشار هوا به صورت مستقیم از طریق موتور و بدون مخزن ایجاد می شود. لازم به ذکر است که بیشتر پیستوله های برقی نیز از فشار باد نیز برای پاشش رنگ استفاده می کنند.

پیستوله نقاشی برقی ۴۵۰ وات DASP 400 دوو با قدرت موتور ۴۵۰ وات و ظرفیت پاشش ۸۰۰ – ۱۰۰۰ لیتر در دقیقه است. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

کاربرد انواع پیستوله: مدل برقی

در این رابطه می توان گفت که پیستوله بادی سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داده و یکی از محبوب ترین ابزارها برای رنگ آمیزی می باشد. اما باید اشاره کرد که استفاده از این دو ابزار با توجه به کار و شرایط باید انجام شود. به عنوان مثال پیستوله برقی به عنوان جایگزین پیستوله بادی در شرایط خاص ساخته شده است؛ به بیان ساده تر می توان گفت که از پیستوله برقی می توان در شرایطی استفاده کرد که امکان به کار گرفتن پیستوله بادی ضعیف تر باشد.

در ادامه قصد داریم به مقایسه این دو ابزار بپردازیم.

کاربرد انواع پیستوله: رنگ کاری در کارگاه رنگ کاری

کاربرد انواع پیستوله

برای رنگ کاری در کارگاه رنگ کاری اگر نقاش تمامی مراحل کار را از ابتدا تا انتها انجام می دهد؛ استفاده از پیستوله برقی پیشنهاد نمی‌شود. شما می‌توانید برای انجام عمل رنگ کاری از کمپرسور هوا، شیلنگ و پیستوله استفاده کنید.

برای استفاده از شلنگ هوا نیز توصیه می شود که از شیلنگ های فنری استفاده نکنید به این علت که این شلنگ ها در برابر مواد شیمیایی رنگ مقاومت بالایی ندارند و به راحتی نیز سوراخ می شوند. شما می توانید از شلنگ های صنعتی برای انجام این کار استفاده کنید که عمر بالایی نیز خواهند داشت.

کاربرد انواع پیستوله: رنگ کاری خارج از کارگاه رنگ کاری

اگر برای انجام رنگ کاری باید به خارج از کارگاه خود مراجعه کنید توصیه می‌شود که از پیستوله برقی برای این کار استفاده کنید. به این علت که کمپرسور هوا و تجهیزات آن باید با استفاده از یک وسیله حمل و نقل مناسب مانند وانت انجام شود مخصوصاً اگر کمپرسور ۱۰۰ لیتری به بالا داشته باشید، به همین دلیل استفاده از پیستوله برقی که دارای وزنی بین ۴ تا ۵ کیلوگرم می باشد برای شما راحت تر است.

مقایسه کاربرد و امکانات پیستوله برقی و بادی

اگر می خواهید رنگ کاری را به صورت حرفه ای انجام دهید باید از پیستوله ای استفاده کنید که امکان تغییر تنظیمات و شرایط پاشش در آن فراهم باشد و در این رابطه باید گفت که امکانات پیستوله بادی برای سفارشی سازی تنظیمات از پیستوله برقی بیشتر است. در صورت استفاده از پیستوله بادی شما می توانید از سه تنظیم، مقدار خروجی رنگ، مقدار خروجی هوا و گستردگی پاشش استفاده کنید.

مقایسه قیمت پیستوله برقی و بادی

از نظر قیمت پیستوله برقی ارزان تر از پیستوله بادی است، به این علت که برای استفاده از پیستوله بادی نیاز به تامین کمپرسور هوا و دیگر تجهیزات مورد نیاز دارید که به همین دلیل باعث افزایش قیمت می شود، اما اگر می خواهید مکان های مانند خانه و یا دیوار حیاط را رنگ آمیزی کنید پیستوله برقی می تواند گزینه مناسب تری برای شما باشد.

مقایسه کیفیت پاشش رنگ در پیستوله برقی و بادی

در این رابطه می‌توان گفته با توجه به قابلیت تنظیماتی که در پیستوله بادی وجود دارد استفاده از این وسیله برای انجام رنگ آمیزی های حرفه ای مناسب تر است. شما می‌توانید برای رنگ کاری خودرو، رنگ کاری سازه های کوچک چوبی و در کل رنگ کاری حرفه‌ای تر از پیستوله بادی استفاده کنید.

فروشگاه انلاین نارنج لند ارائه دهنده انواع مختلف ابزارهای برقی و قدرتی برند دوو می باشد. شما می توانید برای تهیه ابزارهای مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *