بلاگ

هر آنچه که باید در مورد چکش تخریب یا پیکور بدانید

چکش تخریب
5/5 - (1 امتیاز)

چکش تخریب یا پیکور یکی از ابزار برقی پرکاربرد در حوزه ساختمان سازی است که به دلیل تسهیل و تسریع عملیات تخریب مورد علاقه بسیاری از فنی کاران است. این ابزار می تواند به شما در انجام هرگونه عملیات تخریب مانند زمین، دیوار های بتنی سبک، سنگ های طبیعی و غیره کمک کند. در این مقاله قصد داریم که به تعریف چکش تخریب و مزایای آن بپردازیم.

 

با استفاده از چکش تخریب می توانید با آسیب رسانی کمتر به محیط یک تخریب منظم و مرتب ایجاد کنید.

 

چکش تخریب

 

چکش تخریب

چکش های تخریب موجود در بازار در مدل های مختلف موجود هستند که با توجه به قدرت، وزن و طراحی ویژه کاربردهای متفاوتی برای کاربران متناسب با نوع کارشان ایجاد می کنند. شما می توانید با استفاده از چکش تخریب به تخریب انواع سازه های بتنی، دیوارهای آجری، محل هایی که توسط سرامیک و کاشی پوشانده شده است، بلوک های سیمانی یا حتی کمره سنگی کوه که معمولاً در محیط هایی که در ساخت ویلا استفاده می شود اقدام کنید.

این وسیله کاربردی می تواند به شما در ایجاد یک تخریب منظم و مرتب کمک کند. به عنوان مثال برای بازسازی و تعویض اجزایی مانند لوله های آب و ابزاری که در زیر کار استفاده می شود در ساختمان یک خرابکاری منظم و مرتب انجام داده و به ظاهر محیط آسیب زیادی وارد نکنید.

 

بیشتر بدانید: چکش تخریب و دریل بتن کن چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

 

راحتی و سرعت در انجام کار

همچنین استفاده از این دستگاه می‌تواند سرعت شما را در انجام عملیات تخریب افزایش دهد. در گذشته به علت استفاده از چکش و قلم در انجام عملیات تخریب هزینه زیادی برای نیروی انسانی و زمان زیاد صرف می‌شد. اما امروزه با استفاده از دستگاه پیکور می توان تمام این هزینه ها را برطرف کرد.

 

وزن و ابعاد

لازم به ذکر است که چکش های تخریب طوری طراحی می شوند که با توجه به وزن، ابعاد، قدرت موتور بتواند راحتی بیشتری را برای کاربر فراهم کند. بهترین چکش تخریب در واقع دستگاهی است که ارگونومی مناسبی داشته باشید یعنی بتواند بهترین تناسب را با دست و بدن کاربر ایجاد کند.

چکش تخریب

در طراحی های جدید که توسط شرکت‌ها و برند های مطرح ارائه می‌شود سعی می کنند که بهترین حالت ها را برای کاربران خود طراحی کنند. در این طراحی ها سعی می شود که کمترین لرزش به دست کاربر منتقل شود و با استفاده از فلزات آلیاژی و مواد اولیه سبک و محکم سبک ترین و قدرتمند ترین دستگاه ها را طراحی و تولید کنند.

 

انواع مته در چکش تخریب

برای استفاده از پیکور از مته مخصوص به آن استفاده می شود که با اسامی ۴ شیار و ۵ شیار در بازار شناخته می شود. این مته ها به راحتی و بدون اینکه نیاز به سفت کردن داشته باشند نصب و خارج می شود. در ضمن باید توجه داشته باشید که تولیدکننده های مختلف با توجه به وزن و ظرفیت های مختلف مته های متفاوتی را برای محصولاتشان طراحی می‌کنند.

 

انواع قلم

چکش تخریب

در چکش های تخریب از انواع مختلف قلم استفاده می شود که نوع بیت قلم ها با نام شش گوش در بازار شناخته می شود. به عنوان مثال از قلم های نوک تخت می توان برای تخریب بخش های ظریف تر مانند لبه ها استفاده کرد و از قلم نوک تیز برای انجام تخریب هایی با عمق بیشتر استفاده می شود.

 

به کارگیری چکش تخریب می تواند به انجام کار شما سرعت ببخشد و از اتلاف هزینه و وقت شما به مقدار قابل توجهی بکاهد.

 

نحوه استفاده از چکش تخریب

چکش تخریب

جهت استفاده بهینه از پیکور باید زاویه آن با سطح کار کاملا به صورت ۹۰ درجه و قائم باشد. با استفاده از این حالت می توانید حداکثر انرژی را از دسته به چکش منتقل کنید و با آن می توانید به تخریب هر سطحی و بپردازید.

 

بیشتر بدانید: تفاوت میان دریل چکشی و دریل معمولی

 

نتیجه گیری

با استفاده از پیکور می‌توانید به تخریب دیوار های بتنی سبک دیوارهای آجری مکان هایی که توسط کاشی و سرامیک پوشانده شده است و غیره بپردازید. همانطور که در متن اشاره شد چکش های تخریب توسط برندهای متفاوت در مدل ها و طرح های گوناگون تولید می شوند که شما می توانید با توجه به نوع کار مورد نظر و همچنین آشنایی با نحوه کار این دستگاه و مدل های مختلف اقدام به تهیه نوع مناسب نمایید.

فروشگاه نارنج لند ارائه دهنده ابزارهای برقی و قدرتی از برند های معتبر و مطرح است. شما می توانید برای تهیه ابزارهای مورد نیاز خود مانند چکش‌تخریب و سایر لوازم فنی و همچنین بهره مندی از اطلاعات تخصصی در زمینه استفاده و نگهداری آنها با شماره های درج شده در وبسایت فروشگاه تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *