بلاگ

موتور پمپ آب بنزینی و دیزلی و تفاوت های آنها

موتور پمپ آب
4.1/5 - (75 امتیاز)

استفاده از موتور پمپ آب یکی از بهترین و راحت ترین راه ها برای انتقال آب است. این دستگاه از کارایی ساده برخوردار است و در موارد بسیاری از آن می توان استفاده کرد. موتور پمپ های آب در اندازه ها، وزن ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند اما در یک تقسیم بندی کلی آنها در دو مدل بنزینی و دیزلی هستند که دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند.

باید خاطر نشان کرد که تفاوت در این دو مدل در نوع موتور این دستگاه است. در هر کدام از این دو مدل از تکنولوژی ها و فرایند مکانیکی مخصوص به خود استفاده شده است. هر دوی این مدلها از موتورهای درون سوز هستند که انجام فرایندهای چهارگانه در آنها صورت می گیرد و چیزی که واضح است این است که فرایند احتراق نوع سوخت به کار برده شده در آنها متفاوت است. در این مقاله قصد داریم که به بررسی تفاوت های بین موتور پمپ آب بنزینی و دیزلی بپردازیم.

 

بیشتر بدانید: چگونه یک دستگاه کارواش خانگی مناسب انتخاب کنیم؟

 

تفاوت در موتور پمپ آب دیزلی و بنزینی

موتور پمپ آب

تفاوت اصلی در موتور پمپ های دیزلی و بنزینی در قسمت احتراق آنها است. عمل احتراق در موتور پمپ های بنزینی به وسیله شمع و جریان الکتریکی صورت می‌گیرد. اما در موتور پمپ های دیزلی احتراق توسط تراکم بسیار بالا و بدون وجود جرقه انجام می شود. بنابراین موتور پمپ های بنزینی دارای شمع هستند اما موتور پمپ های دیزلی بدون شمع کار می کنند. موتور پمپ های بنزینی نیاز به بازدید دوره ای دارند و در صورت وجود استهلاک باید شمع های آنها تعویض شود.

 

مصرف سوخت در موتور پمپ آب بنزینی و دیزلیموتور پمپ آب

در رابطه با مصرف سوخت باید گفت که موتور پمپ های بنزینی از راندمان سوخت کمتری نسبت به موتور های پمپ های دیزلی برخوردار هستند و موتورهای دیزلی میزان سوخت بیشتری استفاده می کنند. هنگام استفاده از آنها باید توجه داشته باشید که به کدام نوع سوخت دسترسی بیشتری دارید. به این علت که دسترسی به سوخت از موارد مهم و ضروری برای استفاده از موتور پمپ های بنزینی و دیزلی است.

 

میزان مصرف سوخت در موتور پمپ های دیزلی نسبت به نوع بنزینی بیشتر است اما موتور های دیزلی از قدرت بیشتری برخوردارند و می توان به صورت مداوم از آنها استفاده کرد.

 

تاثیر آب و هوا بر روی کارایی موتور پمپ بنزینی و دیزلی

موتور پمپ آب

در این باره باید گفت که راندمان کار موتورهای دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی در آب و هوای سرد کمتر است. اگر توجه کرده باشید، کامیون ها و اتوبوس ها که با سوخت دیزلی کار می کنند در هوای سرد و حتی در حالت ایستاده نیز روشن هستند، به این علت که اگر موتور دیزل سرد شود کارایی خوبی نخواهد داشت. اما موتورهای بنزینی به این صورت نیستند و در هوای سرد نیز از عملکرد خوبی برخوردارند.

 

میزان آلودگی هوا و صوت در موتور پمپ بنزینی و دیزلی

موتور پمپ آب

در این مورد باید خاطرنشان کرد که موتور پمپ آب دیزلی هم صدای بیشتری تولید می کند و هم دود بیشتر که بوی بسیار بدی هم دارد. اما با این حال موتور پمپ  دیزلی نسبت به موتورهای بنزینی از قدرت بیشتری برخوردار هستند و امکان استفاده مداوم از آنها وجود دارد. در رابطه با موتور پمپ بنزینی باید گفت که به صورت مداوم نمی توان از آنها استفاده کردن و باید به روش متناوب آنها را راه اندازی کنید.

 

موتور پمپ های بنزینی صدا و دود کمتری نسبت به نوع دیزلی ایجام می کنند بنابراین آلودگی زیست محیطی آنها کمتر است.

 

تفاوت وزن در موتور پمپ بنزینی و دیزلی

در کل موتورهای دیزلی از وزن بیشتری نسبت به موتورهای بنزینی برخوردار هستند. بنابراین در مورد موتور پمپ های آب نیز این قضیه درست است در نتیجه حمل موتور پمپ های بنزینی راحت تر است.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید و انتخاب پمپ آب خانگی مناسب

 

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد استفاده از موتور پمپ آب از راحت ترین و سریع ترین راه های انتقال آب است که کاربرد زیادی در بخش‌های مختلف از جمله مصارف خانگی، صنعتی و غیره دارد. موتور پمپ های آب دیزلی و بنزینی دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند که باید در هنگام تهیه آن ها به آنها توجه داشته باشید. از جمله تفاوت های مهم نوع سوخت استفاده شده در آنها است که باید در نظر بگیرید که دسترسی شما به کدام نوع سوخت راحت تر است و بر اساس آن موتور پمپ مناسب را تهیه کنید.

از دیگر موارد قابل توجه تاثیر شرایط آب و هوایی بر روی کارکرد موتور پمپ است که نوع بنزینی در آب و هوای سرد نسبت به موتور پمپ دیزلی از راندمان کاری بیشتری برخوردار است. از موارد دیگر میزان تفاوت آنها در تولید آلودگی های زیست محیطی می باشد که نوع بنزینی از صدا و دود کمتری نسبت به نوع دیزلی برخوردار است. در نهایت تفاوت در وزن موتور پمپ است که در این مورد نیز موتور بنزینی از وزن کمتری نسبت به نوع دیزلی برخوردار است و حمل آن آسان تر می باشد.

فروشگاه نارنج لند ارایه دهنده بهترین و با کیفیت ترین محصولات برقی و قدرتی از برند های معتبر است. شما می توانید برای تهیه ابزار های مورد نیاز خود و دریافت اطلاعات تخصصی در باره راه اندازی و نگهداری آنها با شماره های درج شده در وب سایت نارنج لند تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *