بلاگ

علف زن دوشی بهتر است یا پشتی؟

علف زن دوشی بهتر است یا پشتی؟
5/5 - (1 امتیاز)

آشنایی با تفاوت های بین علف زن دوشی و پشتی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید بر حسب نیاز خود انتخاب کنید. از وقتی که انواع موتورها در ساخت تجهیزات باغبانی و کشاورزی بکار رفته است، خیلی از ابزارها را همراه خود کرده و به نوعی بسیاری از فعالیت ‌های باغبانی را آسانتر و سریعتر کرده است. انواع علف زن پشتی و دوشی نیز براساس همین ایده مفید، تولید شده اند.

علف زن یکی از تجهیزات بسیار کارآمد و مفید در باغبانی است. خصوصاً اگر سطح زیر کشت بسیار وسیع باشد دارای سطح گسترده ای از علف هرز خواهد بود. اما هر دو دستگاه علف زن دوشی و علف زن پشتی می تواند سرعت عمل قابل توجهی برای باغبان به همراه آورد.

ما در این مقاله قصد داریم تفاوت علف زن دوشی و پشتی را برای شما شرح داده تا به هنگام خرید این تجهیزات، با در نظر گرفتن نیازهایتان انتخاب کنید.

بیشتر بدانید: چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

واقعیت آن است که علف زن دوشی به‌ مراتب از علف زن پشتی حرفه ‌ای تر خواهد بود. اما با تمام توانمندی های بالاتری که دارد، کار با آن به مراتب سخت تر و خطرناک تر از انواع علف زن پشتی می باشد.

علف زن چیست؟

علف زن چیست؟
علف تراش یا علف زن یکی از کاربردی ترین تجهیزات کشاورزی، ماشین آلات و ابزارهای باغبانی می باشد. بیشتر استفاده از علفزن ها جهت برش و کوتاه کردن گیاهان و علف می باشد. امروزه علفزن ها جایگزین ابزارهایی همچون داس، اره و قیچی باغبانی گردیده است. علف تراش ها راندمان و سرعت اپراتور در حین عملیات برش، چیدن و کوتاه کردن علف ها را به طرز چشمگیری افزایش داده و کارآیی و سرعت عمل بسیار بالایی دارد.

علف تراش یا همان علف زن یک دستگاه دارای موتور با اهرمی بلند بوده که با چرخش سریع تیغه یا نخ علف زنی امکان کوتاه کردن علف های هرز و گیاهان بلند در زمین ها و باغ های کشاورزی را فراهم می کند.

انواع علف زن

انواع علف زن
در دسته بندی علف زن ها، انواع علف تراش شامل علف تراش دوشی و پشتی تعریف شده است.

از لحاظ نوع موتور نیز علف زن ها به دو دسته علف تراش بنزینی و برقی (شارژی) تقسیم می گردند.

فاکتورهای اصلی در خرید علف زن دوشی و پشتی

فاکتورهای اصلی در خرید علف زن دوشی و پشتی
هر دو مدل علف زن پشتی و علف زن دوشی در اندازه ها و قدرت های متنوعی تولید می شوند. از این رو می توانند در سطوح کاری متنوعی به کار آیند. این شما هستید که باید با در نظر گرفتن اندازه زمین کشاورزی انتخاب خود را انجام دهید.

علف های هرز همگی شبیه به هم نیستند. برخی کوتاه، برخی بلند، برخی لطیف و برخی همراه با ساقه های بسیار محکمی می باشند. به این ترتیب نوع علف و حجم آن است که انتخاب نهایی شما در خرید علف زن را موجب خواهد شد.

واقعیت آن است که علف زن دوشی به‌ مراتب از علف زن پشتی حرفه ‌ای تر خواهد بود. اما با تمام توانمندی های بالاتری که دارد، کار با آن به مراتب سخت تر و خطرناک تر از انواع علف زن پشتی می باشد.

از این رو اگر خیلی حرفه ای هستید و می خواهید سرعت کار بالایی داشته باشید، انواع علف زن دوشی یقینا برای شما مناسب‌ تر می باشد.
در محیط‌ هایی که فنس کشی صورت گرفته است و یا موانع برای رسیدن به علف های هرز وجود دارد و یا آنکه دسترسی به محل تجمع علف های هرز مشکل است، بهره ‌گیری از علف زن دوشی که می تواند قدرت مانور بالاتری برای اپراتور ها داشته باشد، گزینه معقول تری است.

اما برای مصارف غیر حرفه ‌ای، زمانی که هر از گاهی می ‌خواهید علف ‌های حیاط خانه ‌تان را بتراشید، خرید علف زن پشتی یقیناً معقول تر به نظر می ‌رسد. در واقع مهمترین تفاوت علف زن دوشی با پشتی در کارکرد آسان مدل پشتی به نسبت انواع دوشی است. این کارکرد آسان برای غیر حرفه ای ها مناسب تر خواهد بود.

مقایسه علف زن دوشی و پشتی

مقایسه علف زن دوشی و پشتی
عدم کنترل مطلوب بر دستگاه، یکی از معایب قابل توجه در علف زن پشتی است. چرا که خرطومی که وظیفه انتقال قدرت از موتور تا پروانه چرخان علف زن پشتی را بر عهده دارد، در داخل خود از یک فنر متحرک استفاده می‌ کند. این فنر سعی در ایجاد نیروهای گریز از مرکز دارد. از این رو باید متوجه این نیروهای مقابل به خود در علف زن پشتی باشید.

در علف زن پشتی، انتقال نیروی موتور تا پروانه از طریق یک فنر صورت می‌ گیرد. فرسایش این فنر از عمده مشکلات علف زن پشتی می باشد. از سوی دیگر این فنر می ‌تواند خوردگی قابل توجهی در شفت علف زن پشتی داشته باشد. اما در مقابل انواع علف زن دوشی به دور از این مشکلات هستند.

یکی از مهمترین تفاوت ‌ها بین علف زن پشتی و دوشی در فضاهای قابل دسترسی است. علف زن دوشی تماماً از انواع شفت مستقیم هستند. از این رو به راحتی می‌ توانند در محدودترین فضاها مورد استفاده قرار گیرند.

حاشیه زنی با علف زن دوشی به مراتب آسانتر از علف زن پشتی می باشد. اما انواع علف زن پشتی می ‌تواند برای حجم بالایی از علف در سطح باغات مورد استفاده قرار گیرد. علف زن پشتی به راحتی از پس یک توده بزرگ علف هرز بر می ‌آید.

تعادل در کارکرد دستگاه علف زنی یکی از ملاک های اصلی است. انواع علف زن پشتی به مراتب از تعادل بالاتری در زمان کار به نسبت علف زن دوشی برخوردار هستند. چرا که قسمت عمده وزن دستگاه به شکل کوله پشتی بر پشت اپراتور قرار می گیرد.

انواع علف زن دوشی به آن جهت که بر دوش سوار می ‌شود، اصولاً از وزن کمتری به نسبت علف زن پشتی برخوردار می باشد. اما در علف زن پشتی این تفاوت وزن با قرارگیری بر پشت اپراتور هرگز به چشم نخواهد آمد.

تعمیرات و نگهداری در علف زن پشتی به مراتب بیشتر از انواع علف زن دوشی می باشد.

علف زن پشتی به راحتی می تواند علف های روییده در ارتفاع، مثلاً بالای دیوار ها را بتراشد. اما در علف زن دوشی عملاً این امکان وجود ندارد که بتوان تیغه تیز دستگاه را در ارتفاع بکار برد.

یکی دیگر از تفاوت های آشکار در این دو نوع علف زن در قیمت آنها می باشد. قیمت علف زن پشتی در مقایسه با قیمت علف زن دوشی در رنج بالاتری قرار می گیرد. البته این قیاس در قیمت علف زن پشتی تا دوشی را باید در یک برند مشخص در نظر داشت. چرا که قیمت علف زن دوشی یا انواع پشتی تابع مستقیم برند و کیفیت ساخت در دستگاه است.

مرکز فروش علف زن دوشی و پشتی دوو

مرکز فروش علف زن دوشی و پشتی دوو
دوو شرکت خوشه‌ ای کره‌ای بود، که در تاریخ ۲۲ مارس ۱۹۶۷ توسط کیم وو چونگ، در شهر سئول تأسیس شد. نام شرکت دوو از دو بخش (Dae) که در زبان کره‌ای، (woo) به معنی عالی و که از نام بنیانگذار این شرکت گرفته شده‌است.

تا پیش از بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۷، شرکت دوو، پس از هیوندای، دومین شرکت بزرگ در کشور کره جنوبی محسوب می‌شد.

شرکت‌های سامسونگ و ال‌ جی گروپ نیز، در رتبه‌های سوم و چهارم قرار داشتند. شرکت دوو دارای بیش از ۲۰ شرکت تابعه و زیرمجموعه بود، که بعضی از آنها امروزه به عنوان شرکت‌های مستقل، در زمینه‌های مختلف صنعتی، فعالیت می‌نمایند.

دوو برندی قدیمی و صاحب نام در حوزه تجهیزات فنی و قدرتی است. بخشی از تولیدات شرکت دوو، تولید دستگاه علف زن می باشد.

علف تراش موتوری ۳ اسب دوو مدل DABC 520 و علف تراش کوله پشتی دوو مدل DBC360GX دو مدل از بهترین مدل های موجود بازار می باشد. از مزایای دیگر دستگاه علف زن دوو نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد نارنج لند و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: نگهداری از دستگاه علف تراش

علف زن پشتی به راحتی می تواند علف های روییده در ارتفاع، مثلاً بالای دیوار ها را بتراشد. اما در علف زن دوشی عملاً این امکان وجود ندارد که بتوان تیغه تیز دستگاه را در ارتفاع بکار برد.

بحث میان علف زن دوشی و پشتی، چالشی بر سر بهتری و بدتری دستگاه نیست، بحث بر سر تفاوت کاربری است. علف زن دوشی مخصوص افراد حرفه ای می باشد. به آن دلیل که سرعت کاری بالایی را در حین عملیات علف زنی فراهم می آورد. اما در عوض اپراتور با چالش ها و فشار زیادی در حین کار با علف تراش دوشی روبرو می شود.

اما در آن سوی ماجرا علف زن پشتی به عنوان انتخابی مطمئن شناخته شده که راحتی کار برای اپراتور را به ارمغان می آورد اما سرعت حین کار را کاهش می دهد و دستگاه به دلیل دارا بودن کوله صدمه پذیری بیشتری دارد.

اگر قصد خرید دستگاه علف زن را دارید، ما به شما فروشگاه اینترنتی نارنج لند را معرفی می کنیم. نارنج لند از سابقه فعالیت بالا در حوزه فروش انواع لوازم برقی، شارژی و موتوری در حوزه‌های مختلف کارگاهی، صنعتی، نجاری، پروژه های ساختمانی ،امور زراعی و باغبانی و غیره برخوردار است. برای هر یک از این فعالیت ها ابزاری متناسب از برندهای مطرح و معتبر جهانی با گارانتی و قیمت های شرکتی عرضه می دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *