بلاگ

نگهداری از دستگاه علف تراش

نگهداری از دستگاه علف تراش
Rate this post

نحوه نگهداری از دستگاه علف تراش برای اشخاصی که کار باغبانی انجام می دهند، از اهمیت وِیژه ای برخوردار است. دستگاه علف تراش در دسته ماشین آلات باغبانی برقی قرار دارد که علف تراش داس برقی مدل DAGT 350 E دوو و علف تراش داس برقی مدل DAGT 250 E دوو دو مدل از بهترین مدل های علف تراش موجود در بازار است. اکثر دستگاه های صنعتی با گذشت زمان و استفاده مکرر دچار فرسودگی و آسیب می شوند. به همین دلیل با توجه به قیمت بالای این دستگاه ها، افراد باید در مراقبت و نگهداری از آن ها نهایت تلاش و دقت را انجام دهند تا بتوانند مدت طولانی تری از دستگاه خود استفاده کنند. 

ما در این مقاله قصد داریم شما را با نحوه ی نگهداری از دستگاه علف تراش آشنا کنیم.

 

بیشتر بدانید: چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

 

در نحوه نگهداری از دستگاه علف تراش رعایت یک سری نکات ضروری است، که از جمله این نکات می توان شمع موتور علف تراش، فیلتر سوخت علف تراش، فیلتر هوا علف تراش، سر دنده ها علف تراش، مرطوب نگه داشتن نخ علف تراش، محل و نحوه نگهداری طولانی مدت دستگاه در انبار را نام برد.

 

نگهداری از دستگاه علف تراش: شمع موتور علف تراش

نگهداری از دستگاه علف تراش

درپوش روی شمع موتور علف تراش را باز کنید و نحوه سوختن بنزین در محفظه احتراق را بررسی کنید. در انتهای کار نوک چینی سر شمع باید به رنگ زرد متمایل به خاکستری و قهوای دربیاید. این رنگ سر شمع میزان بودن موتور و سالم بودن سیستم سوخت موتور را نشان می دهد. اگر در اطراف شمع رسوبات جمع شده باشد، می توانید به کمک یک سمباده ی نرم، رسوبات را تمیز کنید یا بطور کلی شمع را تعویض کنید. 

این بررسی باید به صورت هفتگی انجام شود و همچنین لقی استاندارد الکترود شمع باید ۰/۵ میلیمتر باشد.

 

نگهداری از دستگاه علف تراش: فیلتر سوخت علف تراش

نگهداری از دستگاه علف تراش

فیلتر سوخت درون مخزن بنزین علف تراش قرار دارد و برای مشاهده و بررسی آن می توان با استفاده از یک تکه سیم که آن را به شکل قلاب درآوردید، فیلتر را از داخل مخزن بیرون آورید. در حین انجام دادن این کار دقت لازم را بکنید که به لوله ی سوخت آسیبی وارد نشود.

 

نگهداری از دستگاه علف تراش: فیلتر هوا علف تراش

نگهداری از دستگاه علف تراش

 

پس از چک کردن فیلتر هوا علف تراش، اگر کثیف بود بوسیله یک برس یا مسواک آن را تمیز کنید. فیلتر هوا را نمی توان شست ولی در برخی از انواع آن می توان بوسیله یک اسفنج، آب گرم و صابون آن را شست و شو داد. اگر فیلتر آسیب دیده باشد و یا پاره شده باشد باید آن را تعویض کنید. 

چک کردن فیلتر هوا علف تراش باید به صورت روزانه انجام بگیرد.

 

سر دنده ها علف تراش

کاور روی تیغه را باز کنید و روی دنده ها و اطراف آن مقداری گریس بزنید. این عمل باعث پایین آمدن دمای دستگاه و افزایش طول عمر یاتاقان دستگاه علف تراش می شود. در برخی از مدل ها برای تزریق گریس یک پورت کوچک وجود دارد که در این صورت دیگر نیازی به باز کردن کاور روی دنده نیست. 

 

مرطوب نگه داشتن نخ علف تراش

 به خاطر داشته باشید همواره ۲۴ ساعت قبل از نصب نخ های علف تراش روی هد نخ آن ها را در آب خیس کنید. در پایان فصل کاری برای حفظ رطوبت نخ علف تراش، آن را از هد نخ خارج کنید و در محیط مرطوب نگهداری کنید. با شروع فصل جدید کار دو یا سه روز قبل از استفاده، نخ ها را در آب قرار دهید تا دوباره نرم و انعطاف پذیر شوند.

 

محل و نحوه نگهداری طولانی مدت علف تراش در انبار

بهترین روش برای نگهداری دستگاه علف تراش در انبار آویزان کردن آن به صورت عمودی است.

 

رنگ زرد متمایل به خاکستری و قهوه ای در سر شمع موتور علف تراش، میزان بودن موتور و سالم بودن سیستم سوخت موتور را نشان می دهد.

 

نتیجه گیری

با توجه به آن چه گفته شد می توان نتیجه گرفت که نحوه نگهداری از دستگاه علف تراش باعث افزایش طول عمر و کارکرد دستگاه می شود. 

نحوه نگهداری از دستگاه علف تراش دارای نکاتی است که رعایت و توجه به آن ها لازم و ضروری است. از جمله این نکات می توان به شمع موتور علف تراش، فیلتر سوخت علف تراش، فیلتر هوا علف تراش، سر دنده ها علف تراش، مرطوب نگه داشتن نخ علف تراش، محل و نحوه نگهداری طولانی مدت دستگاه در انبار اشاره کرد.

فروشگاه نارنج لند عرضه کننده انواع محصولات صنعتی، کشاورزی و باغبانی با کیفیت و قیمت مناسب است. اگر قصد خرید دستگاه علف تراش را دارید می توانید با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *