بلاگ

چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟
Rate this post

 

چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

قبل از اینکه به فکر خرید دستگاه علف تراش یا داس موتوری بیافتید لازم است که با این دستگاه اشنا شوید.

علف تراش دستگاهی است که برای برش و اصلاح کردن گیاهان و علف های هرز استفاده می شود که شامل: موتور،شافت،دسته و تیغه جهت برش علف ها است.این دستگاه جایگزین تجهیزات کشاورزی و باغبانی نظیر داس،قیچی و اره شده که به جهت آسایش و همچنین تسهیل و سرعت بخشیدن به کار کشاورزان و باغبانان یکی از محبوب ترین ادوات در بین آنها شده است.

از مهمترین کاربرد های علف تراش

-اصلاح چمن و علوفه

-ازبین بردن علف های هرز

-درو کردن محصولات مختلف

انواع علف تراش

چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

علف تراش به دو دسته موتوری و برقی تقسیم می شود.

دسته اول علفتراش های موتوری هستند که با استفاده از موتور بنزینی که روی آنها سوار شده است نیروی محرکه خود را تامین می کنند و قدرت ۱٫۵ الی ۳ اسب بخاری برایشان در نظر می گیرند که بسته به نوع کار و حجم کاری که انجام می دهند متفاوت هستند.

که از مزیت های آنها می توان به بی نیاز بودن از برق اشاره کرد که قابل استفاده در همه جا هستند.

دسته دوم علفتراش های برقی هستند که توسط یک موتور الکتریکی نیروی محرکه خود را تامین می کنند.برای این دسته از علف تراش ها هم قدرت ۱۱۰۰ الی ۲۲۰۰ وات را در نظر می گیرند.

علفتراش های بنزینی در دو گروه ۲ زمانه و ۴ زمانه هستند که هر گروه دارای مزایا و معایب مخصوص به خود است.علفتراش های دو زمانه توان خروجی بیشتر،حجم موتور کمتر و نسبت توان به وزن بیشتری در مقابل علف تراش های ۴زمانه دارند.در موتور های دو زمانه روغن(مخصوص موتور های دو زمانه)با یک نسبت مشخص شده از طرف سازنده دستگاه با بنزین مخلوط می شود.

موتور های ۴ زمانه نیازی به مخلوط کردن روغن و بنزین ندارند زیرا سوخت و روغن درون کارتل دستگاه ریخته می شود و از آنجایی که در ۴ مرحله تولید توان انجام می شود کارکرد کم صداتر و با کارایی بیشتری را دارند.این علف تراش ها وزن و قیمت بیشتری نسبت به علف تراش های ۲ زمانه دارند.

چگونه یک علفتراش مناسب  انتخاب کنیم؟

علف تراش

چند عاملی که در هنگام خرید یک علفتراش باید به آنها توجه کنیم.

-مساحت محل کار

انتخاب علفتراش با قدرت بالاتر و بیشتر برای محل کار با مساحت بزرگتر عاقلانه تر به نظر می رسد و برای کار در مساحت های کم میتوان از موتور های کوچکتر با توان خروجی کمتر استفاده کرد.

-خدمات پس از فروش (وجود قطعات یدکی)

خدمات پس از فروش و تامین قطعات یکی از مهمترین ویژگی هایی است که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید.بازار تعمیرات پر است از علف تراش هایی که با مارک های مختلف که قطعات آنها در بازار موجود نیست و بدون استفاده در انباری ها رها شده اند.در حال حاضر یکی از مهمترین ویزگی های یک دستگاه علف تراش موجود بودن قطعات یدکی ان با کیفیت خوب و قیمت مناسب است.

-کیفیت دستگاه و راندمان

کارایی و کیفیت دستگاه تحت تاثیر دو مقوله قدرت موتوری و طول عمر است.هرچقدر قدرت موتوری دستگاه بیشتر باشد کارایی دستگاه بیشتر است و سرعت انجام کار و کیفیت کار نیز متفاوت است.و هرچه کیفیت قطعات استفاده شده در موتور بهتر باشد طول عمر دستگاه بیشتر است و ساعات بیشتری را در طول روز می توان از آن استفاده کرد.

-میزان آلودگی و قیمت

این دو عامل انتهایی در انتخاب دستگاه علفتراش از اهمیت ویژه ای برخوردارند.چون در محیط هایی نظیر باغچه خانه یا باغ کوچک نباید آلودگی محیطی و صوتی زیادی ایجاد شود.صدا و آلودگی علفتراش های چهار زمانه کمتر از ۲ زمانه ها هستند.در نهایت شما باید توجه داشته باشید که برای محیط کار با اندازه معین با خدمات پس از فروش مناسب و میزان قدرت و کیفیت دستگاه با قیمت مناسب یک علفتراش خوب را انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *