بلاگ

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن
Rate this post

حتما این سوال برای شما هم پیش آمده است که تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن در چیست؟ برای کار شما کدام دستگاه مناسب تر است؟ شاید هم تا پیش از این تصور می کرده اید که این دو دستگاه یکی هستند. اما باید بگوییم که دستگاه چمن زن و علف زن دارای تفاوت های اساسی به لحاظ ظاهر، ساختار و عملکرد می باشند.

حتما شما تاکنون در سطح شهر ها مشاهده کرده اید که برای کوتاه کردن و مرتب کردن چمن ها و علف ها در فضای سبز از دستگاه هایی برای این کار استفاده می کنند. با استفاده از این دستگاه می توان فضای سبز پارک ها و مکان های تفریحی را هر چند وقت یکبار مرتب کرد تا ظاهری بهتر و منظم تر به خود بگیرند. در گذشته از ابزار های دستی استفاده می شده است که کاری طاقت فرسا و زمان بر بود. اما به لطف تکنولوژی نمونه های برقی این ابزار اختراع شده است. حال در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفاوت های بین دستگاه چمن زن و علف زن آشنا سازیم.

 

در دستگاه چمن زن چهار چرخ در زیر آن قرار دارد که با استفاده از آن بر روی سطح زمین حرکت می کند و تیغه ها نیز در زیر آن قرار دارد. در صورتی که دستگاه علف زن فاقد چرخ است و در مدل های مختلف تولید می شود.

 

بیشتر بدانید: معرفی دستگاه علف زن و کاربرد آن

 

تصور غلط

 

در رابطه با این دستگاهها یک تصور غلط و اشتباه وجود دارد که اکثر افراد فکر می کنند دستگاه چمن زن و علف زن یکی است و تفاوتی میان آن دو وجود ندارد.

اما باید گفت که تفاوت های چشمگیری بین این دو دستگاه است و اصلا شبیه به یکدیگر نیستند. باید گفت که این دو دستگاه از لحاظ شکل ظاهری و همچنین نحوه عملکرد با یکدیگر متفاوت اند.

برای برطرف کردن این تصور غلط قصد داریم که در ادامه به مهمترین تفاوتهای میان این دو دستگاه اشاره کنیم. اگرچه تعاریف این دو دستگاه خود گویای تفاوت های میان آن دو خواهد بود.

 

دستگاه چمن زن

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

فضای سبز موجود در پارک ها و مکان های تفریحی نیاز به رسیدگی دارند. به همین دلیل باید از دستگاه ها و ماشین های به روز برای کوتاه کردن و همچنین مرتب کردن علف ها و سبزه ها استفاده کرد. در گذشته به دلیل عدم وجود دستگاه های مدرن این کار به وسیله داس و قیچی صورت می‌گرفت. اما امروزه به وسیله پیشرفت هایی که در زمینه صنعت صورت گرفته است دستگاه های مدرن مانند چمن زن و علف تراش تولید شده است تا بتوان به راحتی به کوتاه کردن و مرتب کردن علف ها در فضای سبز پرداخت.

یکی از دستگاه های مورد استفاده برای کوتاه کردن و نظم بخشیدن به فضای سبز دستگاه چمن زن است که بعضی از آنها دارای مخزن بوده که می تواند چمن های تراشیده شده را در خود جمع کند. به عبارتی دیگر چمن زن قابلیت کوتاه کردن چمن ها را در زمین های با مساحت بسیار دارد.

دستگاه چمن زن در مدل های برقی، شارژی، بنزینی و غیره تولید می شوند و قیمت آنها بستگی به نوع دستگاه چمن زن دارد.

شما می توانید دستگاه را با توجه به نوع حرکت دادن آن، هل دادن دستی یا موتوری، انتخاب کنید. فروش این دستگاه ها در فروشگاه های معتبر و مراکز تجهیزات کشاورزی انجام می شود.

 

دستگاه علف زن

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

دستگاه علف زن برای تراشیدن علف های هرز در کنار منازل مسکونی، ویلاها و باغ ها استفاده می شود. علف های هرز گاهی از لحاظ سطح ارتفاع به اندازه ای می رسند که برای کوتاه کردن آنها نیاز به وسیله ای مانند علف تراش است.

از آنجا که چیدن علف ها به صورت دستی کاری سخت و زمانبر می باشد. با استفاده از دستگاه علف زن می‌توان به راحتی علف های هرز را کوتاه کرد و یا از میان برداشت.

دستگاه علف زن در مدل های برقی و بنزینی تولید می شود شما می توانید نوع مناسب آن را با توجه به نیاز خود از مراکز خرید دستگاه علف زن تهیه کنید.

در ضمن شایان ذکر است که؛ به این علت که نمی توان با استفاده از دستگاه چمن زن، حاشیه و کناره‌های زمین را به صورت کامل مرتب نمود؛ استفاده از دستگاه علف تراش برای انجام این کار بسیار مناسب خواهد بود.

از دستگاه چمن زن برای کوتاه کردن چمن و از دستگاه علف زن برای از بین بردن علف های هرز در گوشه ها و کناره ها و همچنین نی در نیزارها و علف های زمخت و همچنین علف های مختلف در حاشیه رودخانه ها و کنار درختان و غیره استفاده می شود.

 

تفاوت در شکل ظاهری دستگاه چمن زن و علف زن

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

در این باره باید گفت که شکل ظاهری دستگاه چمن زن با علف زن متفاوت است. در دستگاه چمن زن چهار چرخ در زیر آن قرار دارد که با استفاده از آن بر روی سطح زمین حرکت می کند و تیغه ها در زیر آن قرار دارد. در صورتی که دستگاه علف تراش دارای چرخ نیست و در مدل‌های مختلفی تولید می شود.

 

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن به لحاظ نوع و اندازه تیغه

تیغ های موجود در دستگاه چمن زن از نظر تعداد و اندازه به ترتیب دارای دو عدد بوده و طول آنها نیز بلندتر از دستگاه علف زن است. اما تیغه های دستگاه علف زن کوچکتر است و از نظر اندازه همانند قطر یک توپ چهل تیکه می باشد.

 

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن به لحاظ نوع کاربرد 

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

در رابطه با کاربرد آنها همانطور که در متن اشاره شد هر کدام به منظور کار خاص طراحی و ساخته شده اند و از نظر کاربرد با یکدیگر متفاوت اند.

 

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن به لحاظ  وزن

وزن دستگاه چمن زن از دستگاه علف تراش بیشتر است.

 

تیغ های موجود در دستگاه چمن زن از نظر تعداد و اندازه به ترتیب دارای دو عدد بوده و طول آنها نیز بلندتر از دستگاه علف زن است. اما تیغه های دستگاه علف زن کوچکتر است و از نظر اندازه همانند قطر یک توپ چهل تیکه می باشد.

 

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن به لحاظ  قیمت

دستگاه چمن زن از قیمت بیشتری نسبت به دستگاه علف تراش برخوردار است.

 

بیشتر بدانید: چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

 

چمن زن برقی و علف تراش دوو

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

دوو برندی قدیمی و صاحب نام در حوزه تجهیزات فنی و قدرتی است. یکی از تولیدات اصلی دوو لوازم باغبانی است که در این زمینه نیز بسیار موفق بوده و تجهیزاتی نظیر چمن زن و علف تراش را با کیفیت ساخت بالا و طراحی تکنولوژیک روانه بازار کرده است.

چمن زن برقی ۱۴۰۰ وات DLM 1400 E و چمن زن برقی ۱۹۰۰ وات مدل DLM 1900 E دوو از بهترین و با کیفیت ترین ابزار چمن زن موجود در بازار است که مطمئنا از خرید آن پشیمان نخواهید شد. این چمن زن ها دارای یک عدد موتور، و چهار چرخ و یک دسته به انضمام یک سبد در انتهای دستگاه جهت جمع آوری علف های تراشیده هستند. وزن سبکی دارند و براحتی می توان این چمن زن ها را حمل کرد در عین حال صدای آنها نیز در مقایسه با دیگر برندها بسیار ضعیف است.

 

تفاوت بین دستگاه چمن زن و علف زن

از علف زن های دوو نیز می توان به مدل های علف تراش”داس” برقی مدل DAGT 350 E و  علف تراش”داس” برقی مدلDAGT 250 E اشاره کرد. این مدل ها قابلیت برش هر نوع علفی را دارند، سرعت عمل بالایی داشته و در عین حال صدای خفیفی را تولید می کنند.

 

کلام آخر

همانطور که در متن اشاره شد دستگاه چمن زن و علف تراش دارای تفاوتهایی هم از لحاظ ظاهر و هم از لحاظ کاربرد با یکدیگر دارند. بنابراین توصیه می شود قبل از خرید دستگاه چمن زن و یا علف تراش حتما به ویژگی های آنها توجه کنید تا بتوانید نوع متناسب با کار خود را تهیه کنید.

فروشگاه اینترنتی نارنج لند ارایه دهنده انواع محصولات برقی و قدرتی از برند های معتبر و با کیفیت است. شما می توانید برای سفارش محصولات مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *