بلاگ

بهترین پهپاد سمپاش

بهترین پهپاد سمپاش
5/5 - (2 امتیاز)

آشنایی با بهترین پهپاد سمپاش به افرادی که قصد دارند برای سمپاشی زمین های کشاورزی خود از تکنولوژی به روز دنیا استفاده کنند، از اهمیت ویژه ای برخوردار است، چرا که همانطور که می دانید جهان در حال پیشرفت است و لازم است کشاورزان با توجه به تغییرات جهانی، جمعیت در حال رشد و شرایط آب و هوایی از تکنولوژی پیشرفته و نو در صنعت کشاورزی بهره ببرند.

پهپاد سمپاش که جزء تجهیزات باغبانی و کشاورزی محسوب می شود از جمله این نوع تکنولوژی بشمار می رود که در صنعت کشاورزی توانسته است کمک قابل توجهی به کشاورزان بکند. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما را پهپاد کشاورزی، انواع، کاربرد، مزایا و معایب این دستگاه آشنا کنیم و در آخر چند مدل از بهترین پهپادهای سمپاش را به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: لوازم و دستگاه سمپاش برای کشاورزی مدرن

مهم ترین مزیت استفاده از پهپاد سمپاش این است که این دستگاه اطلاعات دقیقی را به کشاورزان ارائه می دهد که در گذشته دسترسی به آن ها ناممکن بود.

پهپاد سمپاش چیست؟

پهپاد سمپاش چیست؟
تا چند سال قبل این طور به نظر می رسید که پهپاد تنها دارای کاربرد جاسوسی و نظامی است، ولی اکنون شاهد این هستیم که چندین نوع پهپاد در حوزه کشاورزی در حال فعالیت هستند. در واقع امروزه از پهپاد سمپاش در سیستم های جهانی تولید مواد غذایی استفاده می شود.

پهپاد کشاورزی خدمات بسیار وسیعی را به کشاورزان هدیه می دهد و سبب تولید محصول باصرفه تر، اقتصادی تر و کارآمدتر می شود. مهم ترین مزیت استفاده از پهپاد سمپاش این است که این دستگاه اطلاعات دقیقی را به کشاورزان ارائه می دهد که در گذشته دسترسی به آن ها ناممکن بود.

انواع پهپاد سمپاش

انواع پهپاد سمپاش
از انواع پهپاد سمپاش می توان موارد زیر را نام برد:

۱) روتوردار
به طور کلی این نوع پهپاد دارای دو دسته تک روتور و چند روتور می باشد. پهپاد چند روتور یا مولتی روتور توانایی بالایی در کنترل آسان و حفظ موقعیت پایدار دارد ولی در مقابل شاهد استقامت پایینی در آن هستیم. این نوع پهپاد از چند موتور بهره می برد که مدل چهار موتور کوادکوپتر، شش موتور آن هگزاکوپتر و ۸ موتور آن اکتاکوپتر نامیده می شوند. برای تامین انرژی در پهپادهای روتوردار، باتری هایی با حداکثر نیرو بکار برده می شود.

پهپاد تک روتور یا سینگل روتور، دارای ساختاری شبیه به هلیکوپتر است و توانایی های بیشتری نسبت به مدل چند روتور دارد، اما در مقابل برای خرید آن باید هزینه بیشتری پرداخت کنید و کنترل آن دشوارتر است.

۲) بال ثابت
پهپاد بال ثابت ساختاری مشابه هواپیما دارد و کنترل آن سخت است، ولی در مقابل می تواند بخش بسیار گسترده ای را تحت پوشش خود قرار دهد.

کاربرد پهپاد سمپاش در کشاورزی

کاربرد پهپاد سمپاش در کشاورزی

کاربرد پهپاد سمپاش در کشاورزی توانایی جمع آوری اطلاعات کلی زمین های کشاورزی در هر مکان و زمان را به همراه دارد، که این اطلاعات در کل دوره های کاشت، داشت و برداشت قابلیت تجزیه و تحلیل را دارا می باشند. این جمع آوری اطلاعات به دو روش انجام می گیرد:

۱) در روش اول پهپاد بوسیله اپراتور هدایت می شود.
۲) در روش دوم جمع آوری اطلاعات برای هوش پهپاد بوسیله ی برنامه ریزی های از قبل تعیین شده انجام می شود.

پهپاد های کشاورزی انعطاف پذیری بالایی در انجام ماموریت و دقت بسیاری در پردازش اطلاعات دارند. در واقع تاثیر آن ها در صنعت کشاورزی می تواند از ماهواره و یا هواپیما بیشتر باشد، زیرا دارای هزینه های نگهداری کمتری هستند.

نقشه برداری از زمین و تجزیه و تحلیل آن، ابتدایی ترین کاربرد پهپاد کشاورزی بشمار می رود. از کاربردهای دیگر این دستگاه می توان کاشت بذر، آبیاری مناسب، نظارت دقیق بر فرایند محصول دهی، کنترل دقیق رشد و سم پاشی اصولی را نام برد.

مزایا و معایب پهپاد سمپاش

مزایا و معایب پهپاد سمپاش
از مزایای پهپاد سمپاش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) آلودگی و بیماری نیروی انسانی که از تماس مستقیم کشاورزان با سموم کشاورزی ناشی می شود، را کاهش می دهد.
۲) سطح کیفیت سمپاشی را بالا می برد.
۳) سبب می شود سمپاشی به صورت یکنواخت انجام گیرد.
۴) زمان سمپاشی را به نسبت روش های سنتی کاهش می دهد.
۵) سطح تولید و بازدهی سالیانه با سمپاشی منظم را افزایش می دهد.
۶) استفاده از آن در زمین های نامسطح و در مسیرهای صعب العبور راحت و آسان است.
۷) میزان مصرف سم را کاهش می دهد.
۸) سطح کیفیت محصول تولید شده را بالا می برد.
۹) آسیب های محیطی که مربوط به افراد بومی و جانوران مفید است را کاهش می دهد.

این پهپادها با توجه به مزایای فراوانی که دارند در مقابل دارای معایبی نیز می باشند، از معایب پهپاد سمپاش می توان موارد زیر را نام برد:

۱) هزینه ی بالای خریداری پهپاد سمپاش، اولین مانع برای برخورداری از تاثیر آن در کشاورزی می باشد.
۲) از معایب دیگر پهپاد سمپاش می توان نیاز به آموزش تخصصی برای کنترل پرواز را نام برد که البته کنترل پرواز سختی چندانی ندارد، اما نیاز به تعلیم دارد.

بهترین پهپاد سمپاش

پهپاد سمپاش
از بهترین پهپادهای سمپاش می توان موارد زیر را نام برد:

۱) کمپانی دی جی آی
شرکت چینی DJI با سابقه ی ۲۰ ساله ای دارد، در بازار جهانی یک برند معروف و مشهور بشمار می رود که هر چند محصولات آن از قیمت بالایی برخوردارند ولی در مقابل کیفیت بی نظیری دارند. از جمله پهپادهای سمپاش تولید شده توسط این شرکت می توان به مدل های اگراس تی ۱۶ با تانکر ۱۶ لیتری، اکتاکوپتر ام جی ۱ پی (DJI MG 1P)، اکتاکوپتر MG 1S اشاره کرد.

۲) کمپانی HSE
کمپانی آمریکایی HSE یکی دیگر از شرکت هایی است که در زمینه ساخت و فروش پهپاد سمپاش فعالیت دارد و توانسته است محصولات متنوع با قابلیت های گسترده به دست مشتریان برساند. از محصولات این شرکت می توان پهپاد کشاورزی M8A Pro با تانکر ۲۰ لیتری را نام برد.

۳- شرکت چینی XAG
این کمپانی چینی علاوه بر ساخت سمپاش های هوایی در زمینه ساخت سمپاش های زمینی و بدون سرنشین فعالیت می کند که دستگاهای کاملا هوشمندانه و پرکاربرد طراحی می کند. برترین پهپاد سمپاش این شرکت پهپاد سمپاش XAG P با بهترین قابلیت ها و پرواز هوشمندانه است.

مرکز فروش سمپاش شارژی

مرکز فروش سمپاش شارژی
نارنج لند اولین فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، باغبانی و ابزارآلات برقی با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

سمپاش تک کاره شارژی میتسوبیشی و سمپاش شارژی میتسوبیشی دو کاره دو مدل از بهترین سمپاش های شارژی موجود در بازار می باشد. از مزایای دیگر دستگاه سمپاش شارژی میتسوبیشی نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد نارنج لند و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: تفاوت سمپاش شارژی و سمپاش موتوری

کاربرد پهپاد سمپاش در کشاورزی توانایی جمع آوری اطلاعات کلی زمین های کشاورزی در هر مکان و زمان را به همراه دارد، که این اطلاعات در کل دوره های کاشت، داشت و برداشت قابلیت تجزیه و تحلیل را دارا می باشند.

اگر برای آشنایی بیشتر با بهترین پهپاد سمپاش، نیازمند راهنمای جامع و دقیق تری هستید فروشگاه آنلاین نارنج لند می تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین اگر قصد خرید سمپاش شارژی را دارید، شما می توانید از طریق بخش فروشگاه آنلاین سایت نارنج لند سفارش خود را ثبت کنید و یا در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *