بلاگ

علت روشن شدن چراغ failure پمپ آب

علت روشن شدن چراغ failure پمپ آب
4.5/5 - (23 امتیاز)

علت روشن شدن چراغ failure پمپ آب کارکرد نادرست و نامناسب پمپ است که بوسیله ست کنترل گزارش می شود و این چراغ به خود دستگاه پمپ آب مربوط نیست، در واقع چراغ failure بیانگر وجود اختلال در فرآیند عملکرد پمپ است.

این چراغ ممکن است در برخی از ست کنترل ها با نام های دیگری مثل آلارم نشان داده شود که تفاوتی با هم ندارند. ما در این مطلب قصد داریم شما را با چراغ فیلر، علت روشن شدن آن و روش های برطرف کردن این مشکل آشنا کنیم، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید و کاربرد ست کنترل یا تنظیم کننده فشار پمپ آب

خشک کار کردن پمپ آب مهم ترین علت روشن شدن چراغ failure می باشد و یکی از دلایل اصلی این خشک کار کردن این است که شما فراموش کرده باشید شیر ورودی آب به پمپ را باز کنید.

چراغ failure پمپ آب چیست؟

چراغ failure پمپ آب چیست؟
کلید اتومات یکی از قسمت های مهم سیستم پمپ آب است که برای کنترل روشن و خاموش کردن دستگاه برروی آن قرار گرفته است. این کلیدهای اتومات دارای سه چراغ می باشند که هر کدام از آن ها با رنگ خاصی که دارند پیامی را به کاربر انتقال می دهند:

۱) چراغ سبز
اگر برچسب برروی کلید اتومات را با دقت نگاه کنید، متوجه می شوید که یکی از سه چراغ موجود در آن به رنگ سبز است و در کنار آن کلمه power on درج شده است. هنگامی که دستگاه پمپ را به شبکه برق وصل کنید این چراغ سبز رنگ روشن می شود.

۲) چراغ زرد
بعد از آن که ۲ ثانیه از ورود برق به داخل سیستم گذشت، دستگاه این طور تشخیص می دهد که پمپ آب روشن شده، بنابراین چراغ pump on که به رنگ زرد است، روشن می شود.

۳) چراغ قرمز
بعد از آن که پمپ آب روشن شد، دستگاه به مدت چند ثانیه برای تامین آب درون لوله ها و رسیدن به فشار لازم به کار خود ادامه می دهد، اکنون اگر این فرآیند با هر گونه اختلالی مواجه شود، یعنی پمپ آب نتواند عملیات پمپاژ را بطور صحیح انجام دهد، چراغ قرمز رنگ یا همان چراغ failure پمپ آب برروی کلید اتومات روشن می شود.

علت روشن شدن چراغ failure پمپ آب

 روشن شدن چراغ failure پمپ آب
خشک کار کردن پمپ آب یکی از دلایل اصلی در سوختن این دستگاه می باشد، اما توجه کنید که ست‌ کنترل مانع از این اتفاق می شود و اگر به هر دلیلی دستگاه قادر به پمپاژ کردن آب نباشد، ست کنترل پمپ را خاموش کرده و در مقابل یک چراغ قرمز برای شما روشن می کند. از علت های روشن شدن چراغ failure پمپ آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) بسته بودن شیر ورودی آب به پمپ
همانطور که می دانید خشک کار کردن پمپ آب مهم ترین علت روشن شدن چراغ فیلر می باشد و یکی از دلایل اصلی این خشک کار کردن این است که شما فراموش کرده باشید شیر ورودی آب به پمپ را باز کنید. طبیعتا اگر آبی وجود نداشته باشد، ست کنترل پمپ را خاموش کرده و یک چراغ قرمز به نشانه ی اخطار به شما نشان می دهد.

۲) استفاده از لوله با قطر غیر استاندارد برای دهانه ورودی پمپ
اگر به جای بکار بردن لوله استاندارد برای پمپ از لوله هایی که قطر آن ها از دهانه ورودی پمپ کوچکتر باشد استفاده شود، بدین ترتیب فشار آب ورودی کاهش یافته و در نتیجه ست کنترل این کمی آب را با نشان دادن یک چراغ قرمز به شما اخطار می دهد.

۳) مسدود شدن ورودی و خروجی پمپ آب
حتی تصفیه شده ترین آب ها نیز دارای املاحی هستند که با گذشت زمان رسوب می کنند، به همین سبب شما باید به صورت دوره ای توسط سرویس کار پمپ آب خود را سرویس کنید. توجه کنید که در برخی از مناطق کشور وجود این املاح در آب بیشتر است، به همین علت ممکن است رسوب گرفتگی زودتر اتفاق بیافتد، بنابراین در این مناطق لازم است دستگاه را هر ۶ ماه یکبار سرویس کنید، ولی در مناطق دیگر سالی یک بار کفایت می کند.

۴) سوختن کیت الکترونیکی ست کنترل
سوختن کیت الکترونیکی ست کنترل یکی از ضعف های این دستگاه بشمار می رود که در محصولاتی که از سطح کیفیت پایینی برخوردارند، زودتر اتفاق می افتد. البته نگران نباشید، اگر بورد دستگاه بسوزد، شما می توانید تنها این قطعه را بطور جداگانه تهیه کرده و آن را تعویض کنید. بنابراین اگر چراغ فیلر روشن شد و هیچ کدام از دلایل بالا علت آن نباشد، به احتمال زیاد کیت الکترونیکی دستگاه سوخته است.

روش های حل مشکل روشن شدن چراغ failure

روش های حل مشکل روشن شدن چراغ failure
از روش های حل مشکل روشن شدن چراغ failure می توان موارد زیر را نام برد:

۱) برای یکبار شیر آب را باز و بسته کنید و کلید ریست ست کنترل را فشار دهید، اگر مشکل جدی نباشد با این کار، ست کنترل دوباره راه اندازی می شود.
۲) اگر مشکل با ریست کردن حل نشد باید علت هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم را در دستگاه بررسی کنید.

پمپ آب و ست کنترل دوو

ست کنترل دوو
پمپ آب بشقابی دوو مدل DAECPM158 و ست کنترل دوو مدل DAEPC-15 دو مدل از بهترین مدل های موجود در بازار می باشد. از مزایای دیگر پمپ آب و ست کنترل دوو نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد نارنج لند و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: دلیل داغ شدن پمپ آب چیست؟

سوختن کیت الکترونیکی ست کنترل یکی از ضعف های این دستگاه بشمار می رود که در محصولاتی که از سطح کیفیت پایینی برخوردارند، زودتر اتفاق می افتد.

نارنج لند اولین فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، باغبانی و ابزارآلات برقی دوو با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد. اگر قصد خرید پمپ آب و ست کنترل دوو را دارید شما می توانید از طریق بخش فروشگاه آنلاین سایت نارنج لند سفارش خود را ثبت کنید و یا در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *