بلاگ

تفاوت سمپاش شارژی و سمپاش موتوری

تفاوت سمپاش شارژی و سمپاش موتوری
5/5 - (1 امتیاز)

سمپاش شارژی و موتوری که جزء تجهیزات باغبانی و کشاورزی بشمار می روند دو وسیله ی بسیار پرکاربرد هستند، چرا که یک اصل بسیار مهم در صنعت کشاورزی و باغبانی، سمپاشی محصولات است. در واقع با سمپاشی کردن شما محصولات خود را از هر نوع آفت که ممکن است رشد و بارور شدن آن ها را متوقف کند را از بین می برید.

استفاده از سمپاش شارژی و موتوری یکی از بهترین راهکارهای ممکن است که می تواند در این زمینه کمک قابل توجهی به شما کند. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم به مقایسه این دو دستگاه و بررسی کاربرد هر یک از آن ها بپردازیم تا شما بتوانید به هنگام خرید انتخاب مناسب و صحیحی داشته باشید، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب سمپاش شارژی

از کاربرد سمپاش موتوری می توان به سمپاشی کردن حجم وسیعی از زمین زراعی در کمترین زمان ممکن اشاره کرد.

کاربرد سمپاش موتوری

کاربرد سمپاش موتوری

سمپاش موتوری یا اتومایزر یکی از انواع دستگاه های سمپاشی است که همانطور که از اسم آن پیدا است در طراحی و نوع سیستم سمپاشی آن، پمپ موتوری به جای پمپ دستی قرار گرفته است که به صورت دو زمانه و با دور بالا از طریق سوخت، سبب به حرکت درآوردن پمپ می گردد. میزان بازدهی و ظرفیت سمپاشی دستگاه با توجه به میزان قدرت موتور آن مشخص می شود. هر چند که نحوه عملکرد سمپاش موتوری همانند سمپاش های دستی است، اما بکار بردن سمپاشی موتوری نسبت به نوع دستی راحت تر بوده و به سبب وجود موتور در آن می توان عملیات سمپاشی را با سرعت بیشتری انجام داد.

از کاربرد سمپاش موتوری می توان به سمپاشی کردن حجم وسیعی از زمین زراعی در کمترین زمان ممکن اشاره کرد. بنابراین اگر شما دارای زمین زراعی و یا باغ با متراژ خیلی بالا هستید و گمان می کنید که نمی توانید در کمترین زمان ممکن آن را سمپاشی کنید، کافی است استفاده از سمپاش موتوری را تجربه کنید.

کاربرد سمپاش شارژی

کاربرد سمپاش شارژی

در زمینه سمپاشی و آفت زدایی زمین های زراعی یکی دیگر از دستگاه هایی که بسیار پرمصرف و پرکاربرد است، سمپاش شارژی می باشد. با توجه به این که سمپاش های دستی قدرت و توان کافی برای سمپاشی کردن زمین های زراعی و باغ های گسترده را ندارند، شما می توانید در این گونه زمین ها از سمپاش های شارژی برای سمپاشی کردن بخش وسیعی از زمین بهره ببرید.

در نحوه کاربرد سمپاش شارژی می توان گفت که این دستگاه با بکار بردن نیروی باطری کار می کند و شما می توانید تا ۸ ساعت به طور مداوم از دستگاه استفاده کنید و در صورت تمام شدن شارژ باطری باید مجددا آن را شارژ کنید. از انواع سمپاش شارژی می توان به دو نوع سمپاش شارژی تک کاره و دو کاره اشاره کرد، که شما با توجه به نیاز خود می توانید هر یک از آن ها را خریداری کنید.

مقایسه سمپاش شارژی و موتوری

 

مقایسه سمپاش شارژی و موتوری

 

با مقایسه سمپاش شارژی و موتوری تفاوت هایی بین این دو دستگاه نمایان می شود که ما بطور خلاصه در قسمت زیر به آن ها اشاره می کنیم:

۱) چگونگی کارکرد با دستگاه
نحوه کارکرد دستگاه سمپاش شارژی با سمپاش موتوری متفاوت است، بدین ترتیب که نوع موتوری دارای موتور است ولی نوع شارژی دارای باطری است که هشت ساعت یک بار باید آن را شارژ کرد.

۲) موتوری بودن سمپاش
از آنجایی که سمپاش موتوری کاملا به صورت موتوری کار می کند، هر چند با نوع دستی شباهت هایی دارد ولی به لحاظ عملکرد از سرعت و کیفیت بالاتری برخوردار است، ولی مدل شارژی دوکاره قابلیت استفاده هم به صورت موتوری و هم به صورت دستی را دارد و در صورت تمام شدن شارژ می توان به طور دستی نیز از آن استفاده کرد.

۳) قیمت
آفت کش شارژی جزء ارزان ترین دستگاه های سمپاشی بشمار می رود و سمپاش موتوری به لحاظ قیمت از نوع شارژی گران تر است.

۴) نوع کاربرد
آفت کش های شارژی به لحاظ نوع کاربرد نیز با سمپاش موتوری تفاوت دارد، به این صورت که از سمپاش موتوری بیشتر برای سمپاشی کردن زمین های زراعی و باغ ها با مساحت زیاد استفاده می شود ولی در مقابل سمپاش شارژی برای سمپاشی کردن باغچه ها، گلخانه ها و برخی از مزارع و باغ های کوچک بکار می رود.

۵) قدرت و ظرفیت
قدرت و ظرفیت سمپاش موتوری به مراتب از نوع شارژی بالاتر است هر چند شما می توانید هر یک از سمپاش های موتوری و شارژی را بر حسب نیاز خود در توان ها و ظرفیت های متفاوت خریداری کنید.

مرکز خرید سمپاش شارژی

مرکز خرید سمپاش شارژی

نارنج لند اولین فروشگاه آنلاین ماشین آلات صنعتی، کشاورزی، باغبانی و ابزارآلات برقی با بالاترین سطح کیفیت و قیمت مناسب می باشد.

سمپاش تک کاره شارژی میتسوبیشی و سمپاش شارژی میتسوبیشی دو کاره دو مدل از بهترین این محصولات موجود در بازار می باشد. از مزایای دیگر این دستگاه میتسوبیشی نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد نارنج لند و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: لوازم و دستگاه سمپاش برای کشاورزی مدرن

سمپاش شارژی جزء ارزان ترین دستگاه های سمپاشی بشمار می رود و سمپاش موتوری به لحاظ قیمت از سمپاش شارژی گران تر است.

اگر برای آشنایی بیشتر با سمپاش شارژی و موتوری، نیازمند راهنمای جامع و دقیق تری هستید فروشگاه آنلاین نارنج لند می تواند در این زمینه به شما کمک کند. همچنین اگر قصد خرید سمپاش شارژی را دارید، شما می توانید از طریق بخش فروشگاه آنلاین سایت نارنج لند سفارش خود را ثبت کنید و یا در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *