بلاگ

انواع مختلف کولتیواتور دستی یا دستگاه شخم زن

کولتیواتور دستی
4/5 - (6 امتیاز)

کولتیواتور دستی برای انجام کارهای زراعی، باغی و برای شخم زدن زمین های کشاورزی بزرگ و سخت مناسب است. این دستگاه با نام تیلر دستی یا مینی تیلر نیز معروف است که در مدل های و کاربری های متفاوت تولید می شوند. در این مقاله قصد داریم که انواع مختلف دستگاه کولتیواتور دستی و کاربری آن اشاره کنیم.

 

بیشتر بدانید: موتور پمپ آب بنزینی و دیزلی و تفاوت های آنها

 

دستگاه کولتیواتور دستی در مدل ها و قدرت های مختلف تولید می شود که نوع بنزینی با قدرت ۵٫۵ تا ۷ اسب بخار و نوع دیزلی با قدرت ۷ تا ۱۰ اسب بخار در بازار موجود هستند.

 

انواع مختلف کولتیواتور دستی

دستگاه کولتیواتور دستی یا شخم زن در دو نوع بنزینی و دیزلی ساخته می شود. نوع بنزینی آن برای زمین های کوچک و نوع دیزلی آن برای زمین های بزرگتر کاربرد دارد. در نوع دیزلی نوع سوخت گازوئیل است که دارای قدرت بالا و کارایی مناسبی و همچنین مصرف سوخت کمتر است.

 

مدل ها و قدرت های مختلف کولتیواتور دستی

کولتیواتور دستی

این دستگاه در مدل ها و قدرت های مختلف در بازار موجود است که نوع بنزینی با قدرت ۵٫۵ تا ۷ اسب بخار و نوع دیزلی با قدرت ۷ تا ۱۰ اسب بخار یافت می شود.

 

ویژگی های دستگاه کولتیواتور دستی

کولتیواتور دستی

دستگاه شخم زن دستی دارای قدرت بالا و همچنین راندمان کاری مناسب و حمل و نقل آسان است که می‌توان با نصب انواع موتور و گیربکس، قدرت و کیفیت متفاوتی برای آن ایجاد کرد.

 

کاربری دستگاه کولتیواتور دستی

کاربری دستگاه شخم زن را می‌توان با افزودن متعلقاتی تغییر داد. نصب ابزارهایی مانند بارکشی با نصب تریلر، سمپاشی با نصب پمپ سمپاش، آبکشی با نصب پمپ آب، وجین و سله شکنی، خاک ورزی و تیغ زنی و تسطیح خاک در باغات ، خیش ، نهرکن و گاوآهن می توانند کاربری کولتیواتور را تغییر دهند.

در ضمن باید خاطر نشان کرد که تیغه های موجود در این دستگاه بسیار مقاوم هستند بنابراین کاربر می‌تواند بر حسب نیاز زمین را شخم بزند.

شخم زنی مناسب بر اساس نوع دستگاه، مساحت، و نوع خاک

کولتیواتور دستی

بر اساس نوع دستگاه می توان عرض و عمق شخم متفاوتی به دست آورد. در این زمینه عرض و عمق شخم مطلوب به مساحت، نوع خاک و انتخاب صحیح کولتیواتور دستی وابسته است. در ضمن با استفاده از کولتیواتور هایی با حداکثر ۴۰ تیغه روتیواتور می توان بیشترین عرض شخم ممکن را به وجود آورد. به عنوان مثال عمق کار ۲۵ الی ۳۰ و عرض ۸۰ الی ۱۲۰ سانتی متر و وجین زنی عمق ۱۰ الی ۱۵ و عرض ۱۰۰ الی ۱۵۰ سانتی متر، با کاهش و یا افزایش تیغه قابل تنظیم است.

 

دستگاه شخم زن دستی استارتی و هندلی

کولتیواتور ها در ۲ مدل استارتی و هندلی در بازار موجود هستند که در مدل استارتی باطری ها از آمپر های متفاوتی برخوردار اند، مانند ۱۸٫۲۴ و ۳۶ وات که بهتر است، کاربر در انتخاب آن ها دقت کند. در نوع هندلی نیز با کشیدن طناب هندل کولتیواتور شروع به کار می کند.

 

انواع مختلف چرخ برای دستگاه کولتیواتور

چرخ های متفاوتی برای کولتیواتور های دستی تعبیه شده است که برای انجام کارهای متفاوت، باید با دقت انتخاب شوند. چرخ ها در مدل های ۸-۴۰۰ ، ۱۰-۴۰۰ و ۱۲-۵۰۰ در بازار موجود هستند.

 

دیگر متعلقات دستگاه کولتیواتور

از دیگر متعلقات تعبیه شده برای کولتیواتور، می توان به کاور و چراغ اشاره کرد که فقط ظاهر بیرونی آن را تغییر می‌دهند و هیچ ارتباطی با کارایی دستگاه ندارند. در ضمن در نوع چراغدار، ۲ مدل تک چراغ و دو چراغ برای کولتیواتور موجود است.

 

 کاربری دستگاه کولتیواتور را می توان با نصب ابزارهایی مانند بار کشی با نصب تریلر، سمپاشی با نصب پمپ سمپاش، آبکشی با نصب پمپ آب، وجین و سله شکنی، خاک ورزی و تیغ زنی و تسطیح خاک در باغات ، خیش ، نهرکن و گاوآهن می توانند کاربری کولتیواتور را تغییر داد.

 

بیشتر بدانید: تفاوت بین موتورهای برق دیزلی و بنزینی

 

نتیجه گیری

همانطور که در متن اشاره شد کولتیواتور یکی از ابزارهای کاربردی برای شخم زدن زمین های زراعی است که در انواع مختلف در بازار یافت می شود. از جمله مدل های رایج ۲ نوع بنزینی و دیزلی است که نوع دیزلی آن دارای کارایی بالا و مصرف سوخت کمتر است. همچنین این دستگاه در قدرت های مختلف تولید می شود که نوع بنزینی با قدرت ۵٫۵ تا ۷ اسب بخار و نوع دیزلی با قدرت ۷ تا ۱۰ اسب بخار است.

از دیگر موارد قابل اشاره می توان به ویژگی کاربری دستگاه شخم زن اشاره کرد که در این مورد می توان با افزودن متعلقاتی مانند دستگاه سمپاش جهت سمپاشی و پمپ آب برای آبکشی و غیره اشاره کرد.

کولتیواتور ها در ۲ مدل استارتی و هندلی تولید می شوند که می تواند با توجه به نوع ضرورت و کاربری انتخاب آن برای افراد مختلف متفاوت باشد.

از دیگر متعلقات تعبیه شده برای دستگاه شخم زن می توان به وجود کاور و چراغ اشاره کرد که مربوط به ظاهر بیرونی دستگاه می شود و ارتباطی با کارایی دستگاه ندارند و در ۲ مدل تک چراغ و ۲ چراغ موجود هستند.

فروشگاه نارنج لند ارایه دهنده محصولات برقی و قدرتی از برند های معتبر و با کیفیت است. شما می توانید برای تهیه ابزار ها و محصولات مورد نیاز خود با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *