بلاگ

دریل برقی یا شارژی، کدام بهتر است؟

دریل برقی
Rate this post

دریل برقی از ضروری ترین ابزارهای مورد نیاز در حوزه نجاری و کارهای فنی است. اما علاوه بر دریل برقی، مدل شارژی آن نیز وجود دارد. این دو مدل ابزار اگر چه شباهت های زیادی به یکدیگر دارند، اما دارای تفاوت های کوچکی نیز هستند که باعث می شود تا هر کدام از آنها بسته به شرایط محیط کار و نوع کار، کاربردهای اختصاصی تر داشته باشند. در این مقاله قصد داریم تا این تفاوت های کوچک و همچنین تناسب هر کدام برای شرایط های مختلف را به تفصیل شرح دهیم.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید دستگاه فرز سنگبری و آهن بری

دریل و انواع آن

دریل برقی

دریلدر واقع ابزاری برای سوراخ کردن سطوح مختلف است که با توجه به قدرت دریل  و همچنین نوع مته کاربردی از آن می توان برای سوراخ کردن متریال مختلف چوب، فلز و بتن استفاده کرد. البته شکل اولیه این ابزار تنها برای سوراخ کردن سطوح طراحی شده بود. اما به مرور با پیشرفت های حاصله در طراحی ابزارهای چند کاره، امروزه از دریل برای کارهای دیگری چون ساییدن، گرد بری و عمود بری نیز می توان استفاده کرد. البته برای انجام این کارها بایستی سر دریل را به قطعات جانبی مخصوصی مجهز کرد. بر اساس نیروی محرکه دریل دارای انواع برقی، بادی و دستی است. از نوع برقی می توان بوسیله پریز برق و یا باتری های قابل شارژ استفاده کرد. علاوه بر این ها دریل ستونی نیز وجود دارد که کاربرد آن برای مصارف صنعتی است.

 

دریل برقی

دریل برقی

دریل برقی همان نوع سیم دار دریل است که برای کار کردن نیاز به پریز برق دارد. مهمترین مزیت آن نسبت به نوع شارژی آن است که محدودیتی از بابت اتمام منبع انرژی وجود ندارد. همچنین به دلیل نداشتن باطری دریل برقی سبک تر و به لحاظ ظاهری حجم کمتری دارد. مزیت دیگر آن است که دریل برقی نیروی گشتاور را به صورت ثابت تامین می‌کند و به طور کلی توانایی‌های قابل اطمینان تری نسبت به انواع شارژی دارد. در دریل برقی نیروی چرخشی توسط جریان الکتریکی ثابت تولید می‌شود و محدودیتی بر حسب ولتاژ ندارد. مطمئنا کسانی که تجربه استفاده از دریل را به صورت حرفه ای و با هر دو مدل برقی و شارژی دارند، نوع برقی را ترجیح می دهند.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اره زنجیری

دریل شارژی

دریل برقی

 به لحاظ راحتی در محیط کار و همچنین نداشتن محدودیت حین جابجایی، دریل شارژی دارای برتری نسبت به نوع برقی است. امروزه انواع باکیفیتی از دریل های شارژی تولید شده اند که دارای کارایی های مختلفی چون حرکت در خلاف جهت، کلاچ قابل تنظیم دستی و حالت چند سرعته می باشد. قدرت دریل های شارژی توسط ولتاژ ذخیره شده درون باتری مشخص می شود. به طور معمول ولتاژ این نوع دریل بین ۶٫۹ دهم ولت تا ۲۸ ولت است. هر چقدر ولتاژ پایین تر باشد قدرت دریل نیز افت پیدا می‌کند.

ایراد دیگری که دریل های شارژی دارند آن است که حتما باید همیشه همراه خود یک باتری یدک شارژ شده داشته باشید. همچنین به دلیل وجود باتری در دریل وزن آنها سنگین تر و اندازه آنها بزرگتری می شود.

 

نتیجه گیری

هر دو مدل دریل برقی و شارژی می توانند کلیه نیازهای فنی کاران و استادکاران را برطرف نمایند. اما دریل های برقی به دلیل قدرت بیشتری که دارند و همچنین تولید نیروی چرخشی ثابت برای کارهای سنگین مناسب تر هستند. از طرفی دیگر مدل شارژی برای انجام کارهای سبک و غیر قدرتی  و همچنین جاهایی که به لحاظ دسترسی و جابجایی در حین کار محدودیت وجود دارد مناسب تر است. 

 

دریل برقی و شارژی دوو

دریل برقی

دوو از برندهای معتبر تولید کننده ابزار برقی و لوازم شارژی است. یکی از مهمترین تولیدات دوو دریل های برقی و شارژی در مدل های مختلف با کارایی های متفاوت است. مهم ترین خصوصیت دریل های دوو ارگونومی دقیق برای در دست گرفتن راحت این ابزار است که باعث می شود تا  از وارد آمدن فشار های آسیب زا به دست در حین کار جلوگیری شود.

دریل های دوو در قدرت های مختلف برای انجام کارهای سنگین و خانگی مناسب هستند. قادر به ایجاد سوراخ های با قطر های مختلف در سطوح چوبی، فلزی و سیمانی می باشند. همچنین می توان با مجهز نمودن سر دریل به تجهیزات جانبی از این وسیله برای کاربردهای مختلفی چون سمباده زدن، باز و بسته کردن پیچ، جلا دادن و یا حتی برش استفاده کرد. برای مشاهده انواع مختلف دریل های برقی و شارژی دوو می توانید به فروشگاه اینترنتی نمایندگی محصولات دوو مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *