بلاگ

تفاوت فرز سنگبری و فرز آهنگری

بهترین مینی فرز شارژی
4.9/5 - (7 امتیاز)

فرز سنگبری و فرز آهنگری چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ همانطور که در مقالات قبلی به آن اشاره کردیم دستگاه فرز برقی ابزاری برای سنباده کردن و برش متریال سخت چون فلز، سنگ و مصالح ساختمانی است. در گذشته برای انجام این امور از ابزارهای دستی استفاده می شده است که علاوه بر صرف هزینه های بالا نیازمند زمان و نیروی بدنی بالا بود.

اولین فرز برقی در سال ۱۹۴۵ اختراع شد و پس از آن با پیشرفت های انجام شده و بر اساس نوع استفاده این دستگاه در دو مدل فرز سنگبری و فرز آهنگری طراحی شد. در این مقاله قصد داریم تا جزئیات بیشتری در رابطه با این دستگاه و همچنین تفاوت نوع سنگبری با آهنگری را برایتان شرح دهیم.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید دستگاه فرز سنگبری و آهن بری

فرز سنگبری

فرز سنگبری و آهنگری

این نوع فرز مخصوص برش سنگ و گرانیت است که در ساختمان سازی و  تغییر نمای ساختمان ها بسیار کاربرد دارد. از ویژگی های فرز سنگبری آن است که سرعت چرخش آزاد آنها کمتر از نوع آهنگری و حدود ۶۰۰۰ و ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. همچنین فرز های سنگبری قابلیت برش سنگ هایی با قطر ۲۳۰ میلیمتر را دارند.

 

 فرز آهنگری

فرز سنگبری و آهنگری

از این نوع فرز برقی اختصاصاً برای برش قطعات آهنی استفاده می شود. سرعت چرخش آزاد این فرزها ۸۰۰۰ تا ۸۵۰۰ دور در دقیقه است.

بیشتر بدانید: نکات مهم در خرید پیچ گوشتی شارژی

 تفاوت فرز سنگبری و آهنگری

فرز سنگبری و آهنگری

مهمترین تفاوت فرز سنگبری و آهنگری در سرعت چرخش آزاد آنها است. به طور معمول سرعت آزاد فرز آهنگری ۲۰۰۰ دور در دقیقه بیشتر است از فرز های سنگبری است. در بسیاری از موارد دیده شده است که افراد بدون توجه به خطرات احتمالی از یک نوع فرز برای برش قطعات از جنس های مختلف استفاده می کنند. بدین  معنی که از فرز سنگبری هم برای برش سنگ و هم برای برش آهن و از فرز آهنگری برای برش سنگ نیز استفاده می کنند. این کار باعث صدمه دیدن دستگاه و همچنین احتمال رخداد آسیب های بدنی برای کاربر می شود.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اره زنجیری

 نکات ایمنی برای استفاده از فرز سنگبری و فرز آهنگری

فرز سنگبری و آهنگری

  •  قبل از استفاده از دستگاه حتماً از سالم بودن و تیز بودن تیغه فرز مطمئن شوید.
  •  جا انداختن صحیح تیغه فرز روی دستگاه  بسیار مهم و حساس است که حتماً بایستی توسط افراد با تجربه انجام شود.
  •  برای جلوگیری از برخورد دست با تیغه فرز، قطعه کار حتماً باید دارای فاصله مناسب از تیغ باشد.
  •  همچنین در زمان استفاده کار از بار دادن بیش از حد به دستگاه خودداری کنید زیرا ممکن است باعث شکستن تیغه و جراحت دیدن دست شود.
  •  در صورتی که مهره محور فرز بیش از حد سفت شده باشد برای باز کردن آن نباید از نیروی چرخشی خود دستگاه استفاده کرد. بلکه بایستی دستگاه را متوقف کرده و با استفاده از ابزار مخصوص آن را باز کنید.
  •  پیش از استفاده از دستگاه دفترچه راهنمای آن را حتماً مطالعه کنید و با تنظیم و محاسبه سرعت و بار لازم برای کار خود، بهترین شرایط برای استفاده را فراهم کنید.
  • در هنگام کار کردن مراقب باشید که دستگاه به بدن و دست شما نزدیک نشود.
  • در هنگام کار کردن با دستگاه فرز پلیسه تولید می شود. برای جمع‌آوری آنها ابتدا بایستی از خاموش شدن دستگاه مطمئن شده و سپس از ابزار مخصوص استفاده کنید. همچنین برای ایمن شدن در مقابل پلیسه های پرتابی حتماً از عینک حفاظتی استفاده کنید.
  •  به نوع پوشش خود در هنگام کار کردن با فرز برقی توجه کنید نباید. داشتن لباس های گشاد، شال گردن و یا انگشتر و حلقه ممکن است خطر آفرین باشد. لباس های گشاد و شال گردن ممکن است به دور تیغ های فرز پیچیده شده و بدن را به سمت دستگاه نزدیک کند.
  • ایجاد حفاظ مناسب روی دستگاه در حین کار باعث می شود در صورت شکسته شدن تیغه از ایجاد خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • برای خنک کردن تیغه دستگاه از روغن های مناسب استفاده کنید.

لوازم و تجهیزات برقی و شارژی دوو

فرز سنگبری و آهنگری

دوو یکی از برند های صاحب نام و قدیمی در زمینه تولید انواع تجهیزات برقی و لوازم شارژی است. از جمله محصولات دوو انواع فرز و مینی فرز سنگبری و فرز آهنگری در مدل های مختلف برای کارایی های متفاوت خانگی و نیمه صنعتی است. در تولید این محصولات علاوه بر دوام و کیفیت بالا ارگونومی و ایمنی کاربر نیز مورد توجه قرار گرفته است. داشتن چنین استانداردهایی باعث شده است تا دوو تبدیل به یکی از برندهای مطرح جهانی در زمینه تولید محصولات با کیفیت فنی باشد.

برای مشاهده و خرید محصولات دوو می توانید به بخش فروشگاه آنلاین وب سایت اینترنتی نارنج لند مراجعه کنید و یا اینکه خرید خود را به صورت حضوری انجام دهید. همچنین برای انتخاب مناسب ترین مدل برای خود می تواند با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته و از مشاوره خرید بهره مند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *