بلاگ

راهنمای خرید دستگاه فرز سنگبری و آهن بری

دستگاه فرز
Rate this post

دستگاه فرز از مهمترین ابزار برای انجام کارهای فنی چون برش و یا سایش قطعات مختلفی چون سنگ و فلز است. این دستگاه دارای اسامی دیگری چون فرز سنگبری و یا فرز آهن بری می باشد. داشتن این دستگاه کار شما را برای برش کاری و سمباده کاری متریال سخت آسان می کند ضمن اینکه این دستگاه نسبتا سبک بوده و قابل حمل است. بنابراین محدودیتی برای جابه جایی نخواهید داشت. 

اما فرز نیز همچون دیگر تجهیزات فنی دارای مدلهای مختلفی در بازار است که بهتر است پیش از خرید دستگاه فرز ابتدا راهنمای خرید آن را مطالعه کرده و سپس نسبت به انتخاب بهترین و مناسب ترین مدل برای خود اقدام کنید. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده‌ایم تا کلیه نکاتی را که بایستی در هنگام خرید به آن توجه کنید برایتان شرح دهیم.

بیشتر بدانید: کاربردی ترین وسایل جانبی خودرو

سایز دستگاه فرز

دستگاه فرز

اندازه و ابعاد فرز سنگبری مهمترین نکته در راهنمای خرید این دستگاه است. اصولاً دستگاه های فرز بزرگ برای کارهای سنگین استفاده می شود. اما به عنوان یک قاعده کلی دستگاه فرز باید متناسب با بزرگترین ابعاد صفحه ای باشد که دستگاه فرز بر روی آن نصب می شود و عملیات برش را انجام می دهد.

 

وزن دستگاه فرز

دستگاه فرز

 فرز سنگبری یا آهن بری در وزن های مختلف تولید می شود. بهتر است در هنگام خرید حتما به مناسب بودن وزن این دستگاه با توجه به به توان خود دقت کنید. یک فرز سنگبری بزرگ و سنگین در صورتی که متناسب با نیروی دست شما نباشد می تواند حین کار دست شما را خسته  و ادامه کار را مشکل ساز کند. بنابراین دستگاهی را انتخاب کنید که در هنگام کار بیشترین راحتی را با آن احساس کنید.

 

 توان دستگاه فرز

از دیگر نکات قابل توجه در راهنمای خرید این دستگاه توان آن است. موتور فرز سنگبری با توان های مختلفی تولید می شود. البته قدرت موتور به فاکتورهای مختلفی  بستگی دارد. هرچه توان موتور بالاتر باشد درواقع دستگاه برای کارهای سنگین تر طراحی شده است. اما به طور کلی برای سنجش توان فرز سنگبری در هنگام خرید بایستی به برق مصرفی، ولتاژ و میزان آمپر آن توجه کنید. معمولا اغلب دستگاههای فرز مشاهده شده در بازار دارای ولتاژ بین ۱۱۰ تا ۲۳۰ و توان بین ۵۰۰ تا ۲۵۰۰ وات است.

 

 سرعت در حالت آزاد

دستگاه فرز

یکی از مهمترین ویژگی های دستگاه فرز آهن بری سرعت آن در حالت آزاد است. اگر می خواهید فرز انعطاف پذیری داشته باشد و از عهده کارهای مختلف برآید، بایستی مدلی را خریداری کنید که از سرعت مناسب برخوردار باشد.

 معمولاً اغلب مدل های فرز سنگبری دارای سرعتی برابر با ۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دور در دقیقه هستند. این سرعت برای انجام کارهایی چون برش کاری و سمباده کاری ایده‌آل است اما در حین کار نیازمند احتیاط بیشتری است. پس برای کم کردن احتمال جراحات و آسیب های ممکنه از تجهیزات ایمنی مناسب استفاده کنید.

 

 ارگونومی و میزان راحتی

دستگاه فرز

به عنوان یک نکته مهم در راهنمای خرید کلیه تجهیزات فنی همواره بایستی به ارگونومی و راحت بودن آن تجهیز در دستان خود دقت کنید. در مورد دستگاه فرز اگر مدلی را انتخاب کنید که راحتی مناسبی در هنگام کار نداشته باشد، دست شما را خسته می کند و انتخاب کار را سخت. 

برای سنجش ارگونومی در واقع ابعاد و وزن فرز سنگبری مهمترین فاکتورهایی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد. امروزه مدل هایی تولید شده‌اند که دسته آنها مجهز به خاصیت ضد شوک است. به این معنی که مانع از انتقال انرژی به دست کاربر شده و راحتی کار را برای او افزایش می دهد.

 

امکان تنظیم دسته جانبی

دستگاه فرز

 یکی از امکانات جدیدی که دستگاههای فرز امروزی به آن مجهز شده‌اند، قابلیت تنظیم دستی جانبی فرز است به گونه ای که کاربر می تواند به راحتی آن را جابجا کند. داشتن این خصوصیت باعث می شود تا برای کارهایی که محدودیت دسترسی وجود دارد و یا حتی کاربر های دست چپ، انجام کار ساده شود.

هر چقدر امکان تنظیمات دسته بیشتر شود، کار کردن با آن راحت تر می شود. نمونه دیگری از تنظیمات دسته مجهز شدن دستگاه به دسته ضد لرزش است. یک دسته راحت و قابل انعطاف باعث می شود تا امکان کارهای طولانی مدت با این ابزار راحت شود و کاربر قدرت کنترل و مانور بیشتری در حین کار داشته باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اره زنجیری

فروشگاه اینترنتی محصولات شارژی و برقی دوو

دستگاه فرز

دوو یکی از قدیمی ترین برندهای تولید کننده تجهیزات برقی و شارژی است که دارای سابقه طولانی در زمینه تولید این محصولات می باشد. کیفیت بالای محصولات به همراه دوام طولانی آنها باعث شده است تا این برند تبدیل به یکی از برندهای معتبر و صاحب نام در عرصه بین المللی شود. یکی از تولیدات این شرکت دستگاه های فرز در توان ها و کارایی ها مختلف است. شما می توانید برای مشاهده مدل ها و قیمت های آن به وب سایت اینترنتی نارنج لند مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *