بلاگ

جاروبرقی آب و خاک چیست؟

جاروبرقی آب و خاک
Rate this post

جاروبرقی آب و خاک یک وسیله قدرتمند برای نظافت محیط های مختلف و برداشتن آلودگی های سرسخت حتی آب و مایعات از روی سطوح است. امروزه مشابه این دستگاه یعنی جاروبرقی های خاک در تمامی منازل وجود دارد. اما تفاوتی که میان این دو دستگاه وجود دارد آن است که قدرت جاروبرقی های آب و خاک بالاتر است. ضمن اینکه قادر به مکش مایعات نیز هستند. اینکه عملکرد این مدل جاروبرقی ها چگونه است و برای چه مواردی کاربرد دارند را در ادامه این مطلب خواهیم خواند.

بیشتر بدانید: دریل برقی یا شارژی، کدام بهتر است؟

 مکانیسم عملکرد جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک

این دستگاه از سه قسمت اصلی موتور، مخزن و خرطومی تشکیل شده است. وظیفه اصلی موتور به راه انداختن پمپ مکش است و محل قرار گیری موتور در بالای مخزن است. با به کار افتادن موتور، پمپ شروع به مکش ذرات می کند. ذرات  جامد با استفاده از خرطومی ابتدا از فیلتر رد شده و سپس به مخزن انتقال پیدا می‌کنند. اما مایعات بدون برخورد با فیلتر مستقیما وارد مخزن می شوند. این دستگاه همانند جاروبرقی های معمولی خانگی دارای یک برس ساینده برای بلند کردن آلودگی ها از روی سطوح قبل از مکش هستند. همچنین لوله های سر باریک و نازل هایی مخصوص برای نظافت شیشه ها، شیار و کنج ها وجود دارد.

 

 انواع مکنده آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک بر اساس نوع استفاده دارای انواع صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی هستند. از نظر ابعاد نیز در مدل های کوچک و بزرگ طراحی می شوند. مدل های بزرگتر قدرت مکش بیشتر، عملکرد سریع تر و ظرفیت بالاتری دارند. به نسبت حجم آنها نیز بالاتر بوده و سنگین تر می شوند. معمولا جاروبرقی های آب و خاک صنعتی دارای چنین مشخصاتی هستند و در نقطه مقابل آن جاروبرقی های آب و خاک خانگی قرار دارد که دارای ظرفیت پایین تر، ابعاد کمتر و قدرت مکش کمتر می باشند.

 

 کاربردهای جاروبرقی آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک

 می توان گفت جاروبرقی های آب و خاک یک دستگاه نظافتی همه کاره هستند که قادر به مکش کلیه آلودگی‌های مایع و جامد ریز و درشت می باشند. از جمله مواردی که جارو برقی های آب و خاک قادر به نظافت در محیط های خانگی و صنعتی هستند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خالی کردن آب درون مخزن  و یا جمع آوری آبهای سر ریز شده بر روی سطوحی چون رختکن استخرها
  •  مکش زباله و ذرات ریز و درشت روی فرش و موکت
  • مکش گرد و خاک از روی پرده ها
  •  نظافت کامل شومینه به دلیل قدرت مکش بالا برای ذرات ریزی چون خاکستر و ذرات درشت چوب
  • جمع آوری برف های جمع شده در محل ورودی خانه
  •  تمیز کردن درون لوله های حمل نفت
  •  مکش ذرات ریزی چون آرد و کنسانتره آهن در خطوط تولید کارخانه ها و کارگاه های صنعتی
  •  انتقال مواد جامد و مایع
  •  جدا کردن ذرات جامد از مایعات و بازگردانی مواد سودمند به چرخه تولید

 فاکتورهای مهم در خرید مکنده آب و خاک

جاروبرقی آب و خاک

در هنگام انتخاب و خرید جاروبرقی باید نیاز خود را بررسی کنید. ابتدا باید ببینید که جاروبرقی را برای چه محیطی قرار است استفاده کنید. با توجه به نوع محیط، نوع و حجم زباله نیز اهمیت پیدا می کند. فاکتور بعدی خرطومی دستگاه است که بایستی با توجه به وسعت محیط و همچنین نوع زباله به گونه‌ای باشد که دچار انسداد و گرفتگی نشود. 

ظرفیت مخزن جاروبرقی باید به اندازه ای باشد که پاسخگوی حجم زباله های جمع آوری شده باشد و تعداد دفعات خالی کردن جارو برقی را به حداقل برساند. همچنین حمل و نقل راحت دستگاه به خصوص برای مدل های صنعتی با توجه ابعاد بزرگ و سنگین آنها، سهولت استفاده، تناسب سایز دستگاه با محیط، قدرت مکش و فیلتر جاروبرقی از دیگر موارد مهمی است که باید در هنگام انتخاب و خرید به آن توجه کنید.

بیشتر بدانید: ۶ نکته در مورد خرید کمپرسور هوا

 جاروبرقی آب و خاک برند دوو

جاروبرقی آب و خاک

دوو یک برند معتبر و مطرح جهانی در زمینه تولید لوازم و تجهیزات شارژی و برقی است. جاروبرقی آب و خاک نیز یکی از محصولات این شرکت است که توانایی مکش کلیه زباله‌های خشک و مرطوب را دارد. جاروبرقی های آب و خاک دوو در مدل های صنعتی و نیمه صنعتی طراحی شده اند که دارای مخزن با ظرفیت بالا، بدنه و شاسی محکم و همچنین قدرت موتور بالا می باشند. به طوری که قابل استفاده در کارگاه ها، کارخانجات و مراکز صنعتی هستند.

 یکی از مزیت های جارو برقی های آب و خاک دوو آن است که دارای دو موتور هستند و در مواقعی که به قدرت مکش بالا نیازی نیست تنها می توان از یکی از آنها استفاده کرد. با دارا بودن مخزن متحرک، تخلیه آنها بسیار آسان است. طراحی خاص چرخ های این جارو برقی امکان جابجایی روان و آسان آن را برای کاربر فراهم می کند. سپر تعبیه شده در جلوی جارو برقی از آسیب دیدن دستگاه در هنگام ضربه خوردن به موانع مختلف جلوگیری می کند. همچنین این جارو برقی ها توانایی جدا کردن سریع مواد جامد و مایع را از یکدیگر دارند. قابل استفاده بر روی کلیه سطوح از جمله موکت پارکت سطوح سرامیک، سیمانی و غیره هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *