بلاگ

انتخاب اره برقی مناسب

اره برقی
Rate this post

اره برقی نوعی ابزار مناسب برای برش قطعات چوب است. معمولاً طیف گسترده ای از مشاغل نظیر باغداران، باغبانان، نجارها و هنرمندان  از این ابزار برقی استفاده می کنند. البته باید بگوییم که علاوه بر نوع صنعتی و کارگاهی، نوع کوچک این دستگاه برای کاربرد های خانگی نیز طراحی شده است.
انواع صنعتی و نیمه صنعتی وسیله ای قدرتمند است که از سایز بزرگتر، وزن سنگین تر و توان بیشتر موتور برخوردار هستند و به همان نسبت انواع خانگی، سایز کوچکتر و توان پایین تری دارند که برای کارهای سبک مناسب ترند. باید خاطر نشان کرد که این وسیله از خطرناک ترین و پر سر و صدا ترین ابزارها نیز محسوب می‌شود به همین دلیل در هنگام استفاده از آن باید بسیار احتیاط کرد.

 

بیشتر بدانید: اره عمود بر چیست و چه کاربردی دارد؟

 

اره برقی یک وسیله معمولی نیست، استفاده از آن ممکن است خطراتی را برای شما به دنبال داشته باشد به همین دلیل ایمنی آن بسیار حائز اهمیت است.

 

انتخاب یک اره برقی مناسب

قبل از تهیه این دستگاه باید به نکاتی توجه داشته باشید که از جمله این نکات می توان به نوع کار، قطعات چوب، اندازه و نوع چوب اشاره کرد. علاوه بر آن، مواردی از قبیل نیازهای پروژه، بودجه و همچنین قدرت فیزیکی نیز در انتخاب این وسیله اهمیت دارد و شما باید ابزاری را انتخاب کنید که علاوه بر کاربری راحت، ایمنی حداکثری نیز داشته باشد.

 

طول ساطور برش

اره برقی

اندازه مناسب برای طول ساطور برش به نوع کاری که می خواهید انجام دهید بستگی دارد. به عنوان مثال برای هرس کردن درختان از طول های کمتر و برای برش درختان با قطر متوسط یا زیاد از طول های بیشتر استفاده می شود.

 

قدرت موتور اره برقی

اره برقی

در این مورد هرچه قدرت موتور بیشتر باشد مسلما اره برقی نیز قوی تر است.

 

ایمنی و راحتی اره

اره برقی

در این باره باید توجه داشته باشید که اره برقی یک وسیله معمولی نیست. استفاده از آن ممکن است خطراتی را برای شما به دنبال داشته باشد به همین دلیل ایمنی آن بسیار حائز اهمیت است. برخی از اره های برقی دارای ویژگی هایی هستند که سطح ایمنی آنها را بالاتر می برد به عنوان مثال برخی از اره ها مجهز به سیستم ترمز اضطراری جهت کاربری ایمن در طولانی مدت و سیستم تنظیم کشش زنجیر بدون نیاز به آچار هستند.

 

فیزیک و قدرت بدنی کاربر

در این مورد شما باید به توانایی کاربر برای کنترل، هنگام استفاده از ابزار توجه کنید. این ابزار را طوری انتخاب کنید که بین توان بدنی و ابزار هماهنگی وجود داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی کنترل کنید. به عنوان مثال بعضی از اره برقی ها به دلیل طراحی خاص و ارگونومیک با انواع مختلف فیزیک بدنی هماهنگ هستند.

 

ابزار مناسب برای مبتدیان

پیشنهاد می شود که مبتدی ها از مدلهای با طول ساطور کوتاه تر ( کمتر از ۴۰ سانتی متر) استفاده کنند و طول های بیش از ( ۵۰ سانتیمتر) برای حرفه ای ها مناسب تر است.

 

نوع چوب در انتخاب اره های برقی

اره برقی

در این باره باید توجه داشته باشید برای بریدن درختان جنگلی ستبر مانند چوب سگ، قلعه سخت هیکور، توس، راش، بلوط یا خاکستر این ابزار قدرتمند می تواند به شما کمک کند.

 

نقش مکان در انتخاب اره برقی

در این مورد باید توجه داشته باشید که به چه میزان آزادی عمل و جابجایی در هنگام کار نیاز دارید. بعضی از مدل ها دارای سیم سیار با متراژ بالا و مطابق با استاندارد بوده و می تواند ایمنی و آزادی عمل بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

 

مهمترین عامل در انتخاب اره برقی تناسب سایز و وزن دستگاه با توان بدنی کاربر است.

 

نوع فصل در انتخاب اره برقی

اگر در هوای سرد زمستانی قصد دارید با این ابزار کار کنید یک اره برقی با دسته گرم را میتوانید تهیه کنید.

 

قطر چوب در انتخاب اره برقی

برای برش چوب های با قطر زیاد نیاز به اره برقی با طول ساطور بالاتری نیاز دارید.

 

نقش محیط در انتخاب اره

اگر قصد دارید در محیط های های مسکونی از اره برقی استفاده کنید باید سراغ مدل های کم سر و صدا بروید.

 

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اره زنجیری

 

نتیجه گیری

اره برقی از جمله خطرناک ترین و پرسروصداترین ابزارهای فنی و قدرتی است که کار با آن نیاز به داشتن اطلاعات پایه دارد. در هنگام تهیه این ابزار باید به نکاتی چون طول ساطور برش، قدرت موتور، ایمنی و راحتی، فیزیک و قدرت بدنی کاربر، نوع چوب برای برش، قطر چوب و نوع محیط که قصد دارید در آن کار کنیدباید توجه داشته باشید. بهتر است تا دستگاه را متناب با توان بدنی خود و همچنین نوع کار انتخاب کنید. برش درخاته تنومند به اره هایی با توان بالا نیاز دارد و برای کارهای باغبانی خانگی از انواع کوچک و کم و سر و صدا استفاده کنید.

فروشگاه نارنج لند عرضه کننده انواع محصولات برقی و قدرتی از برندهای معتبر و مطرح است. یکی از بهترین برندهای تولید کننده ابزار اره برقی، برند دوو است که مدل های مختلفی از آن را می توانید در فروشگاه نارنج لند بیابید. قابل توجه است که کلیه لوازم همراه با گارانتی و خدمات پس از فروش به مشتریان عرضه می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت این فروشگاه مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *