بلاگ

اره عمود بر چیست و چه کاربردی دارد؟

اره عمود بر
5/5 - (1 امتیاز)

اره عمود بر وسیله ای برای برش مستقیم و یا منحنی سطوح چوبی و فلزی است. این ابزار ساز و کار ساده ای دارد اما در عین حال بسیار پر کاربرد است. استفاده از آن آسان است و به مهارت خاصی نیاز ندارد.

اره عمود بر

این ابزار در واقعی نوعی اره برقی موتوری است که با جریان برق کار می کند. همانطور که اره با حرکات رفت و برگشتی باعث بریدن سطوح می شود، تیغه این ابزار نیز به محض روشن شدن با حرکات رفت و برگشتی بالا به پایین سطح مورد نظر را برش می دهد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید پیستوله رنگ پاش

تاریخچه اره عمود بر

اره عمود بر

ایده ساخت اره عمود بر به سال ۱۹۴۶ باز می گردد. زمانی که یک مهندس سوئیسی به نام آلبرت کافمن که در شرکت Scintilla AG کار می کرد به جای سوزن چرخ خیاطی همسر خود یک تیغه اره را جایگزین کرد. به این ترتیب او توانست نخستین اره عمودبر برقی را اختراع کند. شرکت Scintilla AG از این ایده استفاده کرد و در سال ۱۹۴۷ به طور رسمی اولین اره عمودبر برقی را تولید و به بازار عرضه نمود.

 

کاربرد اره عمود بر

اره عمود بر

همانطور که گفته شد از اره عمود بر در صنایع چوبی و فلزی استفاده می شود. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که این ابزار برخلاف اره برقی توانایی برش سطوح با قطر و ضخامت زیاد را ندارد و صرفا برای سطوح نازک استفاده می شود. همچنین در برش های منحنی توانایی مانور با زاویه ۴۵ درجه را دارد. گاهی از اره عمود بر با عنوان اره مویی یاد می شود که صحیح نیست و این دو ابزار متفاوت از یکدیگر هستند. تیغه اره عمود بر دوام بیشتری دارد و قابلیت های آن بیشتر از اره مویی است.

 

تیغه اره

اره عمود بر

تیغه های اره عمود بر بعد از موتور مهم ترین قسمت این دستگاه است که عملکرد آن را تحت تاثیر قرار می دهد. تیغه در مدل های مختلف ساخته می شود اما نحوه اتصال تمامی آنها به دستگاه مشابه یکدیگر است. در مدل های مختلف دندانه ها، جنس تیغه، سختی و نرمی، انعطاف پذیری و توانایی برش مواد مختلف ممکن است متفاوت باشد. در واقع تیغه اره بر اساس قطعه کار طراحی و ساخته می شود.

مهم ترین آنها تیغه مخصوص برش سطوح چوبی، فلزی و ام دی اف است که با یکدیگر در تعداد، اندازه و فرم قرارگیری دندانه ها تفاوت دارند.

بنابراین لازم است تا هنگام خرید با در نظر گرفتن نوع کاربرد و جنس قطعه کار، اره عمود بر مناسب خود را انتخاب کنید.

 

کنترل پذیری

اره عمود بر

 یکی از موارد مهم در مورد تیغه عمود بر کنترل پذیری تیغه آن است. در این ابزار تیغه بسیار ضعیف، شکننده و انعطاف پذیر است. بنابراین فشار وارد آوردن به تیغه به راحتی می‌تواند باعث شکسته شدن آن و حتی آسیب رساندن به کاربر شود.

برای اینکه بتوانید یک برش تمیز با این دستگاه اجرا کنید، بایستی در حین کار روی حرکت مستقیم اره تمرکز داشته باشید. اعمال فشار های ناگهانی باعث انحراف تیغه و حرکات چپ و راست دستگاه می شود. اگر اره تیز باشد کنترل آن توسط کاربر آسان تر شده و کیفیت برش نیز افزایش می یابد.

 

قیمت اره عمودبر

در مورد لوازم برقی قیمت آنها معمولا تابعی از قابلیت ها، تجهیزات جانبی و کیفیت عملکرد شان است. اره عمود بر نیز از چنین خصوصیتی برخوردار است. هر چه توان دستگاه بیشتر باشد عملکرد قوی تری دارد پس قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. بنابراین بهتر است در هنگام خرید انتظارات خود را با مشخصات دستگاه تطبیق دهید.

بیشتر بدانید: تفاوت میان دریل چکشی و دریل معمولی

اره عمود بر دوو

اره عمود بر

دوو یک برند صاحب نام و قدیمی در زمینه تولید لوازم برقی و شارژی است. اره عمودبر دوو دارای عملکرد پاندولی ۴ مرحله ای است. بدین معنی که با استفاده از اهرم زیر اره می توان حالت های برش را تغییر داد. سبک و کوچک بودن دستگاه و ارگونومی ویژه آن باعث شده است تا استفاده از آن برای کاربر راحت باشد. با استفاده از این دستگاه به راحتی می توانید برش های خیلی ظریف را در راستای عمود پیاده کنید. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت نمایندگی محصولات دوو مراجعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *