بلاگ

مینی کمپرسور باد چیست و چه کاربردی دارد؟

مینی کمپرسور باد
5/5 - (1 امتیاز)

مینی کمپرسور باد یک نمونه کوچک از کمپرسور باد است که با داشتن یک موتور الکتریکی کوچک، هوا را در یک سیلندر فشرده می‌کند. مینی کمپرسور باد که جز ابزار برقی به حساب می آید، به علت وزن و حجم کم  قابل حمل است و برای تعمیرات سرپایی مناسب است. از آنها می‌توان برای باد کردن چرخ ماشین، چرخ دوچرخه، توپ های ورزشی، تخت های بادی، قایق های بادی و دیگر وسایل بادی استفاده کرد.

 

بیشتر بدانید: ۶ نکته در مورد خرید کمپرسور هوا

 

مینی کمپرسور باد

مینی کمپرسور باد

کمپرسور ها برای فشرده کردن هوا استفاده می شوند به این صورت که با صرف انرژی مکانیکی حجم بالایی از سیال را به درون خود مکیده، فشرده کرده و سپس خارج میکند. مینی کمپرسور باد که به پمپ باد فندکی نیز شناخته می شود جز لوازم پرکاربرد در اتومبیل است که از طریق اتصال به درگاه فندکی خودرو کار می کند.

 

از مینی کمپرسور باد می توان برای تنظیم کردن باد لاستیک ماشین استفاده کرد.

 

موارد استفاده از مینی کمپرسور باد

مینی کمپرسور باد

به عنوان مثال از کمپرسور باد می توانید هنگامی که لاستیک ماشین شما پنچر می‌شود و فاصله زیادی تا تعمیرگاه دارید برای تنظیم کردن باد لاستیک ماشین از آن استفاده کنید تا خود را به تعمیرگاه  برسانید. همچنین از آن می توانید برای باد کردن قایق های تفریحی، تخت های بادی، توپ های ورزشی، دوچرخه و سایر وسایل بادی استفاده کنید.

مینی کمپرسور باد

لازم به ذکر است کمپرسورهای مناسب برای خودرو سواری دارای دینام و سیلندر هستند و برای خودروهای نیمه سنگین و باری مانند  وانت نیسان، انواع ون و مینی بوس از مدلهای دو سیلندر استفاده میشود که قدرت و سرعت بالاتری نیز دارند. این کمپرسورها برای نمایش میزان  فشار و باد خروجی دارای گیج یا صفحه نمایش آنالوگ یا دیجیتال هستند.

 

انواع مختلف مینی کمپرسور باد

مینی کمپرسور باد

کمپرسور های باد در انواع مختلف تولید می شوند و با توجه به ویژگی های آن ها استفاده های متفاوتی دارند. کیفیت و سرعت در مینی کمپرسورها به نوع کمپرسور و قیمت آنها بستگی دارد. هر چه قیمت کمپرسور بیشتر باشد از کیفیت و سرعت بالاتری برخوردار است.

مینی کمپرسورها دارای قدرت های متفاوت در تولید باد هستند. برخی از آنها قابلیت اتصال به باتری ماشین را دارند که می توان در هر شرایط از آنها استفاده کرد. با استفاده از آنها می‌توان پنچری و کم بادی ماشین را برطرف کرد. در این کمپرسورها شما می توانید به راحتی با بست های تعبیه شده در مینی کمپرسور باد به راحتی آنها را به باطری ماشین وصل کنید و برق آنها را تامین کنید.

 

بعضی از مدل های مینی کمپرسور قابلیت اتصال به باتری ماشین را دارند که میتوان در هر شرایط از آن ها استفاده کرد.

 

ویژگی های مینی کمپرسور هوا

مینی کمپرسور باد

برخی کمپرسور های  موجود در بازار قابلیت اتصال به برق شهری را دارند و با داشتن چراغ می توان از آنها به عنوان چراغ قوه نیز استفاده کرد. همانطور که می دانید با پیشرفت تکنولوژی کمپرسورها دارای کاربردهای متفاوتی شده اند که  استفاده از برخی از آنها باعث شگفتی شما خواهد شد.

 

تغییرات مینی کمپرسور باد

امروزه مینی کمپرسور ها تغییرات زیادی پیدا کرده اند و قابلیت های زیادی به آنها افزوده شده است. در مدل های پیشرفته چراغ و استفاده از آن به عنوان نورافکن، پورت USB، قابلیت اتصال به برق شهری، قابلیت دمندگی و مکندگی و هر گونه قابلیت‌هایی که می‌تواند در سفر و کمپینگ استفاده شود یا برای خودرو مناسب باشد به آنها اضافه شده است.

 

مشخصات فنی مورد نیاز برای کمپرسورها

مینی کمپرسور باد

  • قابلیت استفاده از برق شهری و درگاه  فندکی خودرو
  • مجهز به نمایشگر دیجیتال برای نشان دادن میزان فشار باد
  • داشتن قابلیت دمندگی جهت استفاده به عنوان بلوور
  • داشتن چراغ (ال ای دی) برای استفاده از آن به عنوان چراغ قوه
  • مجهز به سیستم تغذیه برق بلند یا سر فندکی فیوز دار
  • دارای مکانیزم قطع کننده و تنظیم شونده در فشار مطلوب
  • مجهز به سیلندر و پیستون مستحکم بزرگ
  • مجهز به انواع نازل های بادی:توپ، مبدل تایر، مبدل باد، مبدل تشک بادی
  • تولید فشار با قدرت بالا بیش از ۱۴۰ بار

 

مناسب ترین نوع مینی کمپرسور باد

مینی کمپرسور باد

استفاده از کمپرسور های دارای صفحه دیجیتال و آنالوگ می‌توانند میزان فشار باد خروجی را به خوبی به شما نشان دهد. در هنگام خرید مینی کمپرسور باید به نکات و ویژگی های توجه کنید. کمپرسور باد خوب باید بتواند میزان باد خروجی مناسبی برای شما تولید کند. قابل ذکر است که تنها بالا بودن قیمت کمپرسور باد دلیل مناسب بودن آن برای شما نیست.

 

بیشتر بدانید: راهنمای استفاده صحیح از کمپرسور باد

 

نتیجه گیری

مینی کمپرسور باد در واقع نمونه کوچکی از کمپرسور باد است که  با داشتن یک موتور الکتریکی کوچک هوا را در یک سیلندر فشرده می کند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی کمپرسور ها  تغییرات زیادی داشته اند که باید قبل از تهیه به آنها توجه داشته باشید. از جمله این نکات می توان به مواردی از قبیل: موارد استفاده از مینی کمپرسور و نوع کارتان، انواع مختلف مینی کمپرسور، ویژگی های مینی کمپرسور ها، همچنین مشخصات فنی آنها توجه کنید.

فروشگاه نارنج لند یکی از فروشگاه های معتبر در زمینه عرضه لوازم برقی و قدرتی از برندهای معتبر و باکیفیت است. شما می توانید برای تهیه مینی کمپرسور باد و همچنین کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کاربرد آنها با شماره های درج شده در وب سایت نارنج لند تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *