بلاگ

بهترین موتور پمپ بنزینی کشاورزی

بهترین موتور پمپ بنزینی کشاورزی
5/5 - (1 امتیاز)

آشنایی با بهترین موتور پمپ بنزینی کشاورزی به کشاورزان عزیز که قصد دارند برای آبیاری زمین های زراعی خود از دستگاه پمپ آب بهره ببرند، یک ضرورت بشمار می رود، چرا که امروزه یکی از نیازهای اساسی و بدیهی کشاورزان برای انجام فعالیت های زراعی نیاز به آب است که باید این آب را بوسیله کشیدن از چاه یا استخر به درختان برسانند.

اگر شما هم برای آبیاری زمین زراعی و یا باغ خود با مشکل کمبود آب مواجه هستید، می توانید با بکار بردن موتور پمپ کشاورزی این مشکل را حل کنید. بنابراین ما در این مقاله قصد داریم شما را انواع موتور پمپ آب کشاورزی دیزلی، موتور پمپ ارتفاع بالا و موتور پمپ فشار بالا آشنا کنیم و در آخر دو مدل از بهترین موتور پمپ های بنزینی کشاورزی را به شما معرفی خواهیم کرد، پس با ما همراه شوید.

بیشتر بدانید: موتور پمپ آب بنزینی و دیزلی و تفاوت های آنها

پمپ های آتش نشانی دارای فشار آب بالا ولی با دبی متوسط است.

انواع موتور پمپ آب کشاورزی دیزلی

انواع موتور پمپ آب کشاورزی دیزلی
از انواع موتور پمپ آب کشاورزی دیزلی می توان موارد زیر را نام برد:

۱) پمپ‌ های آتش‌ نشانی
توجه کنید که این نوع پمپ ها در اصطلاح پمپ آتش نشانی نامیده می شوند ولی جالب است بدانید که در صنایع کشاورزی، باغبانی و مزرعه داری بسیار پرکاربرد می باشند. پمپ های آتش نشانی دارای فشار آب بالا ولی با دبی متوسط است. از آنجایی که آب خروجی از این نوع پمپ ها دارای فشار بسیار بالایی است، تنها در برخی از موارد در مزرعه قابل کاربرد هستند.

۲) پمپ‌ های انتقال
معمولا اغلب پمپ هایی که افراد از آن ها استفاده می کنند از نوع پمپ های انتقال می باشند. این گونه از پمپ های دیزلی دارای دبی خروجی بالا اما با فشار پمپاژ متوسط هستند. پمپ های انتقال برای جابجایی آب تمیز و بدون محتویات بزرگ بکار برده می شوند. همچنین این نوع پمپ ها با توجه به نوع کاربرد و سطح نیاز، در حجم و سایزهای مختلف در بازار عرضه می شوند.

۳) پمپ‌ های فاضلاب
پمپ های فاضلاب نیز دارای دبی خروجی بالا هستند اما فشار پمپاژ در آن ها متوسط می باشد. انتقال آب های دارای ریزدانه یا حتی دانه های نسبتا درشت و دبی بسیار بیشتر، تفاوت اصلی این نوع پمپ ها با پمپ های انتقال بشمار می رود، بنابراین این پمپ مانعی برای انتقال آب از فاضلاب ندارد.

موتور پمپ ارتفاع بالا

موتور پمپ ارتفاع بالا
هنگامی که فضا کوچک باشد برای پمپاژ آب می توان از موتور پمپ ارتفاع بالا یا همان پمپ های شناور استفاده کرد. به عنوان مثال برای تخلیه آب معادن، مخازن، رودخانه، چاه های عمیق و چاه های که دهانه ی آن ها دارای قطر کمی است از پمپ های شناور استفاده می شود. موتور پمپ ارتفاع بالا همچنین در دستگاه های تصفیه آب برای پمپاژ آب به دیگ های بخار، افزایش فشار آب در صنایع و انتقال آب به سیستم های حرارتی و تهویه بکار می رود.

در پمپ های شناور ورودی و خروجی پمپ رو به روی هم و یا در بالا و پایین پمپ قرار می گیرد. الکتروموتور نیز غالبا در ابتدا و انتهای پمپ جای می گیرد و موتور به شکل عمودی به پمپ متصل می شود. توجه کنید اگر این نوع پمپ ها به صورت طبقاتی برروی هم جای بگیرند پمپاژ آب با قدرت بیشتری انجام می شود و آب را تا ارتفاع بالاتری می رساند.

موتور پمپ فشار بالا

موتور پمپ فشار بالا
در فضاهایی مانند گاوداری، مرغداری، گلخانه و یا کارواش ها به پمپاژ آب با فشار بسیار بالایی نیاز است، که تولید این میزان فشار آب با استفاده از پمپ های معمولی امکانپذیر نمی باشد، به همین سبب در این مکان ها برای پمپاژ آب از موتور پمپ فشار بالا استفاده می کنند. در واقع این نوع پمپ ها با این که دبی بالایی ندارند ولی از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار بوده و قادر هستند آب را با فشار زیادی پمپاژ کنند.

موتور پمپ فشار بالا را هم می توان به موتورهای بنزینی و هم به الکتروموتورهای برقی متصل کرد. همچنین از این نوع پمپ در دستگاه های آب شیرین کن، تست خطوط لوله، شست و شوی مخازن با مواد اسیدی و سمپاشی درختان نیز استفاده می شود.

بهترین موتور پمپ بنزینی کشاورزی

موتور پمپ بنزینی کشاورزی
موتور پمپ آب بنزینی دوو مدل GAE50 و موتور پمپ آب بنزینی دوو مدل GAE80 دو مدل از بهترین موتور پمپ های بنزینی کشاورزی موجود در بازار بشمار می روند.

از مزایای دیگر موتور پمپ بنزینی کشاورزی دوو نسبت به برندهای مشابه موجود در بازار، گارانتی و خدمات بعد از فروش این دستگاه می باشد، که به تعهد نارنج لند و به مدت شش ماه می باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید موتور پمپ آب چاه عمیق

هنگامی که فضا کوچک باشد برای پمپاژ آب می توان از موتور پمپ ارتفاع بالا یا همان پمپ های شناور استفاده کرد.

اگر برای انتخاب و خرید بهترین موتور پمپ بنزینی کشاورزی، نیازمند راهنمای جامع و دقیق تری هستید فروشگاه آنلاین نارنج لند می تواند در این زمینه به شما کمک کند. دوو یک برند قدیمی و معتبر جهانی در زمینه تولید تجهیزات برقی است. داشتن استانداردهای لازم و کیفیت بالای تولیدات این برند کره ای باعث شده است تا از دیرباز دوو برندی مطمئن و برتر در عرصه ساخت محصولات صنعتی، کشاورزی، باغبانی و ابزار برقی باشد.

اگر قصد خرید موتور پمپ بنزینی دوو را دارید، شما می توانید از طریق بخش فروشگاه آنلاین سایت نارنج لند سفارش خود را ثبت کنید و یا در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشتر با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *