بلاگ

لوازم و دستگاه سمپاش برای کشاورزی مدرن

دستگاه سمپاش
Rate this post

یکی از اقدامات بسیار مهم در حوزه کشاورزی و باغبانی، سمپاشی به موقع و صحیح است. کشاورزان و باغبانان می توانند از تکنولوژی ها و تجهیزات باغبانی مدرنی چون دستگاه سمپاش برای جلوگیری از خسارات احتمالی به محصولات بهره ببرند.

دستگاه سمپاش

دستگاه های سمپاشی با توجه به وسعت زمین کشت شده و سایر معیار های دیگر به اندازه های مختلف تقسیم بندی می شوند. از اندازه های کوچک و دستی برای باغچه گرفته تا ماشین آلات بزرگ برای زمین های کشاورزی در مقیاس هکتار. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی دقیق این دستگاه، انواع مختلف آن و همچنین نکات مهم برای خرید نوع مناسب دستگاه سمپاشی بپردازیم.

مخزن سمپاشی باید بدنه ای مقاوم و محکم در برابر ضربه و فشار، خوردگی ناشی از مواد شیمیایی، عوامل  محیطی چون رطوبت، گرما، سرما و غیره را داشته باشد.

نکاتی درباره مخزن دستگاه سمپاش

مخزن سمپاشی یکی از اجزای مهم در دستگاه سمپاش است که اهمیت آن نه تنها از اجزای دیگر مانند پمپ کمتر نیست بلکه بسیار قابل توجه است. مخزن دستگاه باید برای جلوگیری از نشت سموم آفت کش و مواد شیمیایی که برای سلامتی مضر است محکم باشد. همچنین در برابر عوامل محیطی چون رطوبت، سرما، گرما، فشار و مواد شیمیایی به کار برده شده در آن مقاوم باشد. این مخزن ها همانطور که اشاره شد در اندازه های متفاوت طراحی می شوند. سایز های بزرگ که توسط ماشین آلات حمل می شوند و بسیار مقاوم هستند و برخی در اندازه کوچک و دستی.

بیشتر بدانید:آشنایی با تیلر کولتیواتور شخم زن

پمپ دستگاه سمپاش

دستگاه سمپاش

نیروی محرکه دستگاه های سمپاش برای عمل سمپاشی به واسطه پمپ تامین می شود. پمپ نیز مانند اجزای دیگر با توجه به حجم و اندازه استفاده، دارای سایز ها و قدرت های متفاوت است. پمپ های با توان قوی معمولا در ماشین آلات بزرگ کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

شایان ذکر است که برای انتخاب یک پمپ مناسب و کارآمد باید به اندازه ذرات سمپاشی شده توجه کرد. در واقع هدف مورد انتظار از پمپ، قابلیت پودر کنندگی آن است که در صورت داشتن عملکرد بهینه و ریز بودن ذرات سمپاشی شده، نفوذ سموم در لابه لای برگ ها به خوبی انجام می شود.

از جمله مدل های مختلف پمپ سمپاش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پمپ سمپاش فرغونی که بر روی فرغون حمل می شود.
  • پمپ سمپاش زنبه ای
  • پمپ سمپاش تراکتوری که معمولا برای زمین های کشاورزی و سمپاشی با حجم بالا استفاده می شود.
  • پمپ سمپاش پشت موتوری
  • پمپ سمپاش دستی و ساده
  • پمپ سمپاش قابل شارژ یا شارژی

 

یکی از  مهمترین قسمت های دستگاه سمپاش پمپ آن است که به دو دسته شارژی و دستی تقسیم بندی می شود. مزیت مدل شارژی آن است که در صورت اتمام شارژ، می توان از آن به صورت دستی نیز استفاده کرد.

 

انواع پمپ سمپاش

لوازم و دستگاه سمپاش برای کشاورزی مدرن

همانطور که اشاره شد از پمپ های مختلف متناسب با نوع و مقیاس کار استفاده می شود. در این مقاله قصد داریم درباره ۲ مدل از رایجترین انواع پمپ های دستگاه سمپاش صحبت کنیم. پمپ دستی و شارژی که هر کدام دارای خصوصیات ویژه خود هستند.

از پمپ های دستی همانطور که انتظار می رود برای زمین های با مساحت کم و از پمپ های شارژی به علت ظرفیت بالاتر برای اراضی وسیع تر استفاده می شود.

سمپاش های دستی خود نیز می توانند در مدل های مختلف و برای اهداف گوناگون تولید شوند. به عنوان مثال نوع کتابی آن برای باغچه ها یا باغ هایی با مقیاس های کمتر انتخاب مناسبی هستند.

 

شیلنگ دستگاه سمپاش

دستگاه سمپاش

یکی دیگر از اجزای مهم در دستگاه سمپاش شیلنگ سمپاش است. این قطعه وظیفه انتقال سموم و مواد شیمیایی مورد استفاده را از محل مخزن به سمت گیاه را بر عهده دارد که برای عملکرد مناسب دارای ویژگی هایی است که به ذکر آن می پردازیم:

  • قابلیت مقاومت در برابر هر نوع ماده شیمیایی قابل استفاده جهت سمپاشی
  • مقاومت و انعطاف پذیری در برابر ضربه و جابه جایی

دستگاه سمپاش

  • استفاده از مواد مرغوب از جمله pvc در تولید شلنگ ها
  • استفاده از بست های مقاوم در صورت استفاده از حالت فشار قوی
  • داشتن وزن مناسب برای سهولت در کارایی

 

بیشتر بدانید:چگونه یک علف تراش خوب و مناسب بخریم؟

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد یک دستگاه سمپاش باید دارای معیار های مناسبی به لحاظ مخزن، پمپ و شلنگ جهت استفاده بهینه باشد. توجه به این نکات در هنگام خرید می تواند به شما در انتخاب مناسب ترین نوع سمپاش کمک کند. مهمترین نکته متناسب بودن ظرفیت مخزن دستگاه سمپاش با حجم سمپاشی است. در این مورد به امکان گسترش کار در آینده نزدیک نیز دقت کنید. دومین نکته مهم، مقاوم و بادوام بودن مخزن و پمپ سمپاش است. شما می توانید برای تهیه دستگاه سمپاش باکیفیت و بهره مندی از خدمات پس از فروش به وبسایت فروشگاه محصولات برقی و شارژی نارنج لند مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *