بلاگ

بهترین کارواش دینامی

بهترین کارواش دینامی
1.1/5 - (83 امتیاز)

بسیاری از خریداران کارواش خانگی به سرلغ توعی دینامی این وسیله می روند؛ با این حال برای انتخاب بهترین کارواش دینامی معیارهایی وجود دارد.

به عبارتی دیگر اگر قصد خرید کارواش دینامی دارید باید به مواردی همچون قدرت موتور، حداکثر جریان خروجی، سیستم حفاظت گرمایی، بدنه، لانس قابل تنظیم و مواردی از این دست توجه داشته باشد تا بهترین کارواش دینامی را انتخاب کنید.

بهترین موتور برای کارواش دینامی

موتور که به ناهمزمان یا موتور آسنکرون نیز معروف است به عنوان یک موتور الکتریکی جریان متناوب شناخته می شود.

موتور بهترین کارواش دینامی قدرتمند و از نوع کم‌صدای القایی (اینداکشن) است و با استفاده از جریان مغناطیسی تولید شده توسط استاتور به چرخش درمی‌آید. توان این موتور ها معمولاً در محدوده ۱۴۰۰ وات قرار دارد و ولتاژ آن ها بین ۲۴۰-۲۲۰ با فرکانس ۶۰-۵۰ هرتز است.

بیشتر بدانید: تفاوت کارواش ذغالی و دینامی چیست؟ کدام بهتر است؟

سیستم حفاظت گرمایی در موتور کارواش دینامی

سیستم حفاظت گرمایی در موتور کارواش دینامی

به طور قطع بهترین کارواش دینامه از سیستم حفاظت گرمایی موتور برخوردار اسن. این سیستم دمای موتور کارواش را در حین کار کنترل کرده و در صورت افزایش دمای موتور به بیش از حد مجاز، آن را به طور خودکار خاموش می‌کند.

در نتیجه، قطعات داخلی دستگاه مستهلک نمی‌شوند. این سیستم به کاربر امکان می‌دهد که به محض پایین‌آمدن دمای دستگاه پس از مدت‌زمان کوتاهی بتواند مجددا از آن استفاده کند.

میزان لرزش و صدا در کارواش ذغالی و دینامی

از آنجایی که کارواش در دو نوع ذغالی و دینامی تولید می شود، در زمینه کم صدا و لرزش بودن دست برتری با کارواش دینامی است. موتور بهترین کارواش دینامی در مقایسه با موتور ذغالی سر و صدای کمتری تولید می کند؛ این موتور فقط یک بخش متحرک یعنی روتور دارد. به عبارتی دیگر موتورهای دینامی به دلیل براشلس بودن صدا ولرزش کمتری تولید می کنند.

میزان لرزش و صدا در کارواش ذغالی و دینامی

میزان استفاده از آب در بهترین کارواش دینامی

یکی دیگر از عوامل مهم در خرید کارواش دینامی توجه به میزان مصرف آب است. برای تشخیص میزان مصرف آب توصیه می شود که در جدول مشخصات فنی ابزار، مورد «دبی آب» آن را بررسی کنید. دبی، میزان مصرف آب دستگاه در واحد زمان را نشان می‌دهد.

به طور کلی حداکثر فشار آب خروجی در بهترین کارواش های دینامی ۱۰۰ بار و حداکثر جریان آب خروجی آن نیز ۶٫۵ لیتر در دقیقه است.

دوام و طول عمر بهترین کارواش دینامی

از آنجایی که میزان دور در دقیقه (RPM) در موتورهای دینامی به نسبت ذغالی کمتر است، طول عمر این کارواش ها نسبت به نوع ذغالی بیشتر است.

اگرچه موتورهای ذغالی نیز طول عمر مناسبی دارند اما نه به اندازه موتورهای دینامی. ذغال این موتورها ممکن بعد از چند سال می سوزد و نیاز به تعویض پیدا می کند که همین امر هزینه تعمیر و نگهداری آن را افزایش می دهد.

دوام و طول عمر بهترین کارواش دینامی

کارواش ذغالی بخریم یا دینامی؟

حالا که صحبت از طول عمر موتور در بهترین کارواش دینامه به میان آمد، شاید می پرسید که کارواش دینامی بخریم یا ذغالی؟ در این زمینه باید بیش از هرچیز کاربری خودتان را در نظر بگیرید که به صورت زیر است:

  • شستشوی خانگی: اگر قصد دارید از کارواش از گاهی برای شست و شوی خانه یا ماشین استفاده کنید، یک کارواش خانگی کوچک با موتور ذغالی کافی است زیرا هم هزینه کمی دارد و هم راحت حمل می شود.
  • شستشوی تجاری: اگر می خواهید از کارواش خانگی برای مکان‌های تجاری و شستشوهای سنگین استفاده کنید، کارواش دینامی توصیه می شود.

قیمت کارواش دینامی

دست آخر این نکته را هم در مورد بهترین کارواش دینامی در نظر بگیرید که کارواش دینامی بزرگتر و گران‌تر است اما در عین حال از کارایی و دوام بالایی هم برخوردار است.

روی هم رفته اگر محدودیت بودجه ندارید کارواش با موتور دینامی توصیه می شود، در غیر این صورت کارواش ذغالی نیز گزینه بدی نبوده و در صورت عدم بهره‌برداری سنگین می تواند عمر مفید خوبی داشته باشد.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید مینی فرز

نکته پایانی

در این مطلب سعی کردیم به ویژگی های بهترین کارواش دینامی بپزدازیم. همانطور که اشاره شد توجه به نوع موتور و قدرت آن، سیستم حفاظت گرمایی موتور، قدرت پمپاژ آب و دوام و کیفیت از مهمترین نکات برای انتخاب کارواش دینامی است.

شما می توانید برای سفارش انواع ابزارآلات به فروشگاه آنلاین نارنج لند مراجعه کنید؛ نارنج لند به طور تخصصی انواع ادوات و لوازم فنی و برقی مورد نیاز مشاغل و صنایع مختلف را از برندهای معتبر و مطرح دنیا با گارانتی اصالت کالا و قیمت های شرکتی عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *