بلاگ

علت روشن نشدن علف زن بنزینی

علت روشن نشدن علف زن بنزینی
5/5 - (1 امتیاز)

علت روشن نشدن علف زن بنزینی چیست؟ علف زن یا علف تراش یکی از کاربردی ترین تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی و باغبانی است. عمده موارد استفاده از علفزن ها برای برش و کوتاه کردن گیاهان و علف ها است.

اما چرا علف زن دچار مشکل می شود؟ علت روشن نشدن علف زن بنزینی به مواردی همچون نارسایی سیستم سوخت رسان، اشکال در شفت، مشکل در شمع و همچنین اشکال در واشر باز می گردد.

علت روشن نشدن علف زن بنزینی و خرابی های رایج

امروزه علف زن ها جایگزین ابزارهایی همچون داس، اره و قیچی باغبانی شده است. علف تراش ها راندمان و سرعت بهره بردار را در عملیاتی همچون برش، چیدن و کوتاه کردن علف ها به طرز چشمگیری افزایش داده اند.

با توجه به شرایط استفاده از انواع دستگاه های علف زن، باید گفت که اغلب اشکالات این دستگاه ها به عدم رسیدگی و بی توجهی بهره بردار باز می گردد.

بیشتر بدانید: بهترین تیلر کشاورزی

علت روشن نشدن علف زن بنزینی و خرابی های رایج

علت روشن نشدن علف زن بنزینی و نقش شمع

یکی از موارد اصلی در علت روشن نشدن علف زن بنزینی به اشکال در شمع باز می گردد. شمع مخلوط سوخت و هوا را در محفظه احتراق به اشتعال می کشاند.

این قطعه ممکن است دچار ایراداتی از جمله کثیفی شود که در این صورت عملیات احتراق با شکست روبرو خواهد شد.

احتمال خرابی کویل

علاوه بر جرم گرفتگی شمع، ممکن است که خرابی کویل نیز دیگر علت روشن نشدن علف زن بنزینی باشد. این سیستم مغناطیسی در موتورهای کوچک موجب انفجار هوا و بنزین در سیلندر می شود؛ همچین احتمال ضعیف شدن آهنربای روی فلایویل نیز وجود دارد.

پر شدن شکاف بین فلایویل و قطب های کویل از احتمالات دیگر است، این شکاف حدودا ۰٫۰۰۶ اینچ است.

علت روشن نشدن علف زن بنزینی؛ نارسایی کاربراتور

علت روشن نشدن علف زن بنزینی؛ نارسایی کاربراتور

عمده دلایل روشن نشدن علف زن بنزینی می تواند به نارسایی کاربراتور مربوط باشد. به عبارتی دیگر باقی ماندن سوخت در کاربراتور برای طولانی مدت موجب کثیف شدن و آلودگی آن می شود.

جرم گرفتن کاربراتور مانع از عملکرد صحیح آن خواهد شد و می تواند یک علت روشن نشدن علف زن بنزینی باشد.

برای حل این مشکل ابتدا کاربراتور را خالی کرده و سپس با استفاده از اسپری تمیز کننده کاربراتور آن را تمیز کنید.

علت روشن نشدن علف زن بنزینی؛ اشکال در فیلتر هوا

فیلتر هوا وسیله ای است که از ورود ذرات ریز و آلودگی ها به داخل کاربراتور جلوگیری می کند. این قطعه به مرور زمان توسط ذرات ریز مسدود و آلوده می شود. انسداد فیلتر مانع از رسیدن هوای کافی به کاربراتور می شود و در نتیجه اختلال در احتراق خواهد شد.

نیاز به بازرسی فیلتر سوخت

علاوه بر فیلتر هوا، باید به سلامت فیلتر سوخت نیز توجه داشت. فیلتر سوخت داخل مخزن سوخت قرار گرفته و مانع از نفوذ ذرات ریز و آلودگی ها سوخت به داخل کاربراتور موتور و آسیب رساندن به آنها می شود. همچون فیلتر هوا، انسداد این قطعه نیز مشکل در احتراق را به همراه دارد.

علت روشن نشدن علف زن بنزینی؛ اشکال در فیلتر هوا

علت روشن نشدن علف زن بنزینی و خرابی اتصالات

در نهایت اینکه برای یافتن علت روشن نشدن علف زن بنزینی باید اتصالات را هم مد نظر داشت. چنانچه واشر و اتصالات شل شده باشد، هوا و دیگر مایعات به داخل کاربراتور نفوذ می کند.

واشرها ممکن است دچار آسیب های همچون فرسودگی یا پارگی شدن شوند. در صورت خرابی واشر باید آن را تعویض کرد. این نکته را در نظر بگیرید که واشرها یک بار مصرف هستند، یعنی در صورتی که در بررسی ها واشر را باز کردید باید برای مونتاژ مجدد از واشر جدیدی استفاده کنید.

بیشتر بدانید: معرفی انواع ماشین آلات کشاورزی

نکته پایانی

برای آگاهی بیشتر در مورد علف زن و خرید آن می توانید به فروشگاه اینترنتی نارنج لند مراجعه نمایید.

این فروشگاه به طور تخصصی انواع ادوات و لوازم برقی مورد نیاز مشاغل و صنایع مختلف را از برندهای معتبر و مطرح دنیا با گارانتی اصالت کالا و قیمت های شرکتی عرضه می کند.

شما می توانید برای مشاهده مدل ها و همچنین اطلاع از قیمت ها از محصولات فروشگاه آنلاین نارنج لند دیدن نمایید.

همچنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *