بلاگ

بهترین تیلر کشاورزی

بهترین تیلر کشاورزی
2/5 - (1 امتیاز)

یکی از مهمترین بخش های کشاورزی عملیات شخم زنی است. این کار زمانی به صورت دستی صورت می گرفت و رفته رفته سر و شکلی ماشینی به خود گرفت و تیلرها وارد شدند؛ حالا بسیاری می پرسند بهترین تیلر کشاورزی چه ویژگی ای دارد؟

شخم زنی با ابزار مناسب سبب تهویۀ خاک مناسب در خاک می شود و همچنین آفات خاک را از بین می برد. هر چه شخم زنی اصولی تر باشد رشد علف های هرز هم کاهش می یابد. پس این قاعده را باید در نظر بگیریم که بهترن تیلر کشاورزی وسیله ای است که ما را در این هدف یاری برساند؛ در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم.

تیلر کشاورزی چیست؟

قبل از اینکه به بهترین تیلر کشاورزی بپردازیم بهتر است نگاهی کنیم به خود این وسیله. تیلر در واقع نسخه کوچک تراکتور است. این تراکتور کوچک قابلیت ها و امکانات تراکتور را در مقیاس کوچک تری عرضه می کند.

تیلر به واسطۀ اندازه ی کوچکش می تواند به راحتی در میان درختان و زمین های زراعی کوچک استفاده شود. در نظر داشته باشید که از این دستگاه در فرآیند کاشت، داشت و برداشت محصولات مختلف استفاده می شود که همین کاربردی بودن آن سبب محبوبیت بالای تیلر بین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی شده است.

بهترین تیلر کشاورزی

بیشتر بدانید: ابزار شارژی بخریم یا برقی؟

بهترین تیلر کشاورزی چه ویژگی هایی دارد؟

فاکتورهای انتخاب بهترین تیلر کشاورزی شامل نوع موتور، امکان نصب ادواتی مثل نهر کن، گاوآهن و انواع پمپ ها، راحتی استفاده از دستگاه ، فرمان پذیری و … است.

علاوه بر این ها، بهترین تیلر کشاورزی باید دارای گارانتی بوده و استانداردهای جهانی در طراحی آن رعایت شده باشد. ناگفته نماند که شرکت های متفاوتی این محصول را عرضه می کنند و در بازاری متکثر باید خرید خود را با نهایت دقت انجام بدهید.

جنس چرخ ها در بهترین تیلر کشاورزی

شخم زن ها از هر دو چرخ لاستیکی و هم آهنی بهره می گیرند. چرخ های آهنی مناسب چنگک های شخم زن هستند زیرا باعث درگیری بیشتر آن با سطح خاک شده و در نتیجه راندمان عملیات شخم زنی افزایش یابد.

در مورد بهترین تیلر کشاورزی از لحاظ سایز چرخ ها این نکته را باید اشاره کنیم که هر چه سایز چرخ تیلرها بزرگتر باشد تأثیر بهتری در زمان شخم زنی خواهد داشت.

بهترین تیلر کشاورزی

تنظیم گر عمق شخم زنی و مانور پذیری

دیگر نکته ای که باید در مورد بهترین تیلر کشاورزی در نظر گرفت تنظیم عمق و مانورپذیری این دستگاه است. در واقع در اکثر شخم زن ها می توان عمق شخم زنی را به وسیله یک میله کششی که در قسمت پشت موتور تعبیه شده، تنظیم کرد.

تنظیم عمق شخم زنی تیلر به عوامل مختلفی همچون نوع محصول و بافت خاک بستگی دارد. در کنار این مورد باید قدرت مانورپذیری بالای روتیواتور و حرکت روان شخم بین درختان پرتراکم را در نظر بگیرید.

مصرف سوخت را هم در نظر بگیرید

تیلرها بر اساس منبع سوخت به دو نوع بنزینی و دیزلی دسته بندی می شوند. اندازه نوع بنزینی کوچکتر است و برای زمین های کوچک استفاده می شود، البته مصرف سوخت این نوع تیلرها به نسبت دیزلی بالاتر است.

تیلر کولتیواتور شخم زن دیزلی (cultivator) اندازه بزرگتر و توان بالاتری دارد، به همین دلیل جهت شخم زدن زمین های وسیع مناسب است.  ناگفته نماند که قدرت نوع بنزینی ۵٫۵ تا ۷ اسب بخار و قدرت نوع دیزلی ۵٫۵ تا ۱۲ اسب بخار است.

قیمت بهترین تیلر کشاورزی

با توجه به نوسانات بازار ارز و وابستگی این دستگاه ها، حتی قیمت بهترین تیلر کشاورزی هم متغیر است. اما شما می توانید با یک بررسی روز در بازار به میانگین مناسب قیمتی برسید و مناسب ترین خرید خود را انجام بدهید.

تیلر کشاورزی

بیشتر بدانید: معرفی شمشاد زن برقی دلمار و ویژگی های آن

نکته پایانی

قطعاً انتخاب بهترین تیلر کشاورزی تا حد زیادی وابسته به سلیقه است و معیارها از مصرف کننده ای به مصرف کنندۀ دیگر متفاوت است.

این نکته را هم در نظر بگیرید که هم اکنون به دلیل عرضۀ تیلرهای مونتاژ شده در بازار شاهد نوعی سرگیجه در بازار هستیم. از همین رو پیشنهاد می شود برای اینکه بتوانید بهترین تیلر کشاورزی را بخرید حتماً با فروشندگان زیادی در تماس باشید و از محصولات کشاورزی به روزترین اطلاعات را داشته باشید.

برای خرید بهترین تیلر کشاورزی با متعلقات کامل و کیفیت ساخت بالا می توانید به فروشگاه اینترنتی نارنج لند مراجعه نمایید.

این فروشگاه به طور تخصصی انواع ادوات و لوازم برقی مورد نیاز مشاغل و صنایع مختلف را از برندهای معتبر و مطرح دنیا با گارانتی اصالت کالا و قیمت های شرکتی عرضه می کند.

شما می توانید برای مشاهده مدل ها و همچنین اطلاع از قیمت ها از محصولات فروشگاه آنلاین نارنج لند دیدن نمایید.

همچنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره های درج شده در وبسایت با کارشناسان این مجموعه در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *